Helyi közélet

2017.05.13. 10:29

Skócia, a tökéletes úti cél

Nyíregyháza - Európa egyik leglátogatottabb turistalátványosságánál is megfordultak az ökoturizmus szerelmesei.

Skóciai szakmai találkozón vett részt iskolánk négy diákja és két tanára a közelmúltban az Erasmus+ nemzetközi projekt keretében, amely az ökoturizmus témájára fókuszált. Immár harmadik éve dolgozunk együtt spanyol, portugál, olasz, görög és skót iskolák diákjaival, az érdekes és igazi kihívást jelentő feladatok megoldása során értékes tapasztalatokat szereztünk a zöldturizmus különböző területein.

Zöldünnepek zöldhotelekben

Az első évben egy kiadványt készítettünk országaink nemzeti parkjairól, a falusi turizmus népszerűsítése céljából programtervet állítottunk össze fotókkal illusztrálva, valamint egy erdei iskolai tanfolyam egyhetes programját is megterveztük, amely tavaly tavasszal sikeresen debütált Magyarországon.

A második esztendőben hotelekkel dolgoztunk együtt „Zöldünnepek zöldhotelekben” címmel. Az utolsó évben az Algéria kis oázisában található városka, Ghardaia számára készítettünk egy útitervet, illetve reklámkampányban népszerűsítettük az ökoturizmust. Természetesen minden feladatot angol nyelven prezentáltunk.

Mit rejtett az ecocsomag?

Lehetőségünk nyílt ellátogatni Szicíliába, a Kanári-szigetekre, Portugáliába, Törökországba és Skóciába is. Az utolsó találkozó Kréta szigetén lesz, ahol a koordinátorok értékelik a hároméves munkát és lezárják a projektet. A hatnapos programsorozat alatt megismerhettük Skócia mesés látványosságait, ellátogattunk a legnagyobb skót nemzeti parkba, a Loch Lomond Nemzeti Parkba, ahol a Loch Lomond tavon is hajókáztunk. Megnéztük Edinburgh városát és várát, amely Európa egyik leglátogatottabb turistalátványossága.

A város szívében található Radisson Blue szállodában érdekes és színvonalas előadást hallhattunk a szálloda ecocsomagjáról. Megismerkedtünk Skócia gazdag történelmével, interaktív előadáson láttuk, miként győzte le a skót király, Robert the Bruce az akkori angol királyt, I. Eduárdot.

Megnyertük a plakátversenyt

Vendéglátó iskolánk, a West College Scotland érdekes műhelymunka keretében megismertetett bennünket számos turizmussal kapcsolatos tevékenységgel, többek között a marketingkutatás és reklámozás fortélyaival is. Projekt­feladatként kapták a delegációk, hogy mutassák be, miért Skócia a tökéletes úti cél egy zöldturizmusban érdekelt utazónak, az ehhez kapcsolódó plakátversenyt a magyar delegáció nyerte.

Felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk, köszönjük a lehetőséget, hogy eljuthattunk ebbe a csodálatos „zöldországba”! A ködös, kissé komor időjárás ellenére mindnyájan szívünkbe zártuk Glasgowt és Skóciát.

- Bordás Bernadett (12. c), Nyíregyházi SZC Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma -