Helyi közélet

2018.03.17. 13:13

Az év kezdetének nem rossz

Nyírpazony - Az idei első horgászaton 11,80 kilogrammos pontyot akasztott ifj. Fiola György.

Furcsa telet hagyunk magunk mögött, hiszen néhány fagyosabb hetet leszámítva enyhe időjárásban volt részünk. Ezt a szenvedélyes horgászok egyáltalán nem bánták, hiszen amint kedvező volt az időjárás, máris a parton voltak. Egy ilyen esetet mesélt el lapunknak a Nyírturán élő ifj. Fiola György.

A hideg idő ellenére jól küzdött idei első ellenfelem." ifj. Fiola György

A természet szeretete

– Az egyik februári délután jött a telefon Petrilla Csabától, a Pazonyi Horgásztanya gazdájától, hogy ha van kedvünk, mehetünk horgászni, mert az enyhe idő miatt nyitva lesz a tó. Másnap reggel 7 órára értünk ki a tóhoz, ahol a fia, ifj. Petrilla Csaba már várt bennünket. Az állami jegy leadása után elfoglaltuk a helyünket. Azért a többes szám, mert az öcsém, Fiola Gergő is elkísért a jól megérdemelt idei első horgászatomra. Természetesen kivittük a gyermekeket is, hadd levegőzzenek, hadd rohangáljanak, s persze hadd örüljenek egy-egy hal megfogása láttán. A természet szeretetére a nevelést már ilyen korban el kell kezdeni náluk – elevenítette fel az előzményeket ifj. Fiola György. – A felszerelés összeállítása és az etetőanyag bekeverése után már csak a horgászbotok felcsalizása és bedobása várt reánk. Az etetőanyag ez alkalommal egy gyári Sonubaits (Green Krush) volt. A bedobás után körülbelül 20 percet kellett várni az első kapásra, amire időben reagáltam és bevágtam. A hideg idő ellenére igen jól küzdött az idei első ellenfelem, amelyet 10 perces fárasztás után sikerült a pontybölcsőbe fektetnem ideiglenesen egy fénykép erejéig. A mérlegelésnél 11,80 kilogrammot mutatott. Soha rosszabb kezdést – gondoltam.

Gumikukoricára harapott

– A visszaengedés után a készséget is visszadobtam és vártam a következő kapást, ami úgy 30 perc elteltével meg is történt: ugyanarra a botra kapott a hal, csalinak a 10-es horgon 1 szem csilis gumikukoricát használtam. Szépen telt az idő, a halak is részt vettek e szép téli horgászat örömeiben.

- MML -

Kilenc kapás

– A nap végére 9 kapásom volt, ebből öt alkalommal sikerült 5 halat kifognom. Volt köztük egy szép koi ponty is. Így utólag is köszönöm szépen a meghívást Petrilla Csaba tógazdának.