2018.08.10. 08:37
Amíg pihenünk és napozunk, addig a gépek dolgoznak
Kisar, Tivadar - Partvédelmi és gátfelújítási munkálatokat végeznek a Felső-Tisza két partján.
Kisar, Tivadar - Partvédelmi és gátfelújítási munkálatokat végeznek a Felső-Tisza két partján.
– A mellékelt fotón a látvány nem az, amire most sokan gondolnának: nehogy azt higgye bárki is, hogy az új híd munkálatai kezdődtek meg Kisarnál, a Tiszán.
Nincs rá forrás
Egyelőre ugyanis ismeretlen időre elnapolták a beruházást, mivel négy számjegyű, azaz negyedrendű országutat átvezető hídra nem adnak európai uniós támogatást. Így aztán a hozzávetőleg 8 milliárd forintba kerülő új, a két hídfő arculatát is alaposan megváltoztató acélhíd teljes költségét a magyar költségvetésnek kellene állnia. Erre azonban egyelőre nem várható nemzeti forrás – osztotta meg lapunk kérdésére információit Danó Sándor, Tivadar polgármestere.
A Tisza bal partján elhelyezkedő Kisar községnél a vasbeton híd két oldalán partvédelmi munkákba kezdtek a szakemberek, a tehergépjárműveken érkező köveket helyezi be a töltés víz alatt húzódó alapját megerősítendő a hatalmas lánctalpas munkagép. A Tisza jobb partján fekvő Tivadar fölött is partvédelmi beavatkozás kezdődött el, a vízmérce közelében lévő két sarkantyút újítja és erősíti meg a vízügyi igazgatóság, egészen Tarpától a tivadari hídfőig húzódó gátfelújítási munkák keretében.
Összetorlódik a víz
Először egy fahíd épült Kisar és Tivadar között 1939-ben, de az 1940 telén levonuló jégzajlás teljesen szétrombolta azt. 1942-ben építették fel az új hidat, melyet 1944 őszén felrobbantottak. A mai vasbeton híd 1972-ben épült.
A híd két oldalán élők az elmúlt időszak során sokat szenvedtek a tiszai árvizektől, különösen a mostani híd megépülte után, mivel a híd pillérei miatt összetorlódik a víz, és lelassul a hömpölygő áradat futása.
GB