Helyi közélet

2018.11.13. 07:55

Szükség van a szakemberekre

Nyíregyháza – Vannak ugyan árnyalatnyi különbségek a különböző generációk igényei közt, de a leghangsúlyosabb még mindig a fizetés, a megfelelő munkahelyi környezet és a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága – taglalta az alapvető munkavállalói elvárásokat dr. Nemes Attila azon a fórumon, melyet hétfőn rendeztek a nyíregyházi Pangea Hotelben. A Michelin Hungária Kft. gyárigazgatója előadásában kiemelte: nem embert, hanem csapatot kell építeni.

Nyíregyháza – Vannak ugyan árnyalatnyi különbségek a különböző generációk igényei közt, de a leghangsúlyosabb még mindig a fizetés, a megfelelő munkahelyi környezet és a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága – taglalta az alapvető munkavállalói elvárásokat dr. Nemes Attila azon a fórumon, melyet hétfőn rendeztek a nyíregyházi Pangea Hotelben. A Michelin Hungária Kft. gyárigazgatója előadásában kiemelte: nem embert, hanem csapatot kell építeni.

„Az oktatási szintek és a generációk kapcsolata a szakképzéssel” címmel tartottak szakmai napot a Pangea Hotel konferenciatermében. A vendégeket Nagyné Varga Katalin, a megyei kereskedelmi és iparkamara főtitkára köszöntötte, majd dr. Nemes Attila, a Michelin Hungária Kft. gyárigazgatója beszélt a különböző korosztályok szakmai és anyagi elvárásairól.

– A leghangsúlyosabb elemek korosztályoktól függetlenül ugyanazok. Ilyen a fizetés, a megfelelő munkahelyi környezet és a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága – mutatott rá egy Randstad által készített felmérésre dr. Nemes Attila, aki hozzátette: egy saját készítésű felmérés ugyanezt támasztja alá.

– Vannak persze árnyalatnyi különbségek a generációk között: a 18-24 év közötti alkalmazottak, akiket digitális bennszülötteknek is nevezhetünk, jobban preferálják azokat a munkahelyeket, ahol a munkáltató rugalmas munkafeltételeket és különféle továbbképzési lehetőségeket biztosít, ahol a korszerű technológiákat is használhatják.

– Az „Y” és „Z” generáció markáns ismertetőjegyének tartjuk a karriertervezés és a támogató vezetés iránti igényt, illetve azt, hogy elvárják: a munkájuk és a magán­életük egyensúlyban legyen. A felmérések alapján azonban ezek a tényezők mára az „X” vagy a „baby boom” generációnak is ugyanolyan fontossá váltak, hiszen például egy „X” generációs dolgozó részéről is alapvető elvárás, hogy el tudja vinni a gyermekét az óvodába – emelte ki dr. Nemes Attila, majd hozzátette: a munkaerő-piac állandó mozgásban van, változnak az elvárások, de ezek nem elsősorban az életkortól függenek.

– Bármilyen világosak is azonban a tendenciák, nem létezik Szent Grál, minden szervezetnek a saját stratégiáját kell kialakítania. A mai munkavállalói környezetben ehhez elengedhetetlennek látszik, hogy a munkáltató rugalmas legyen, továbbképzéseket szervezzen, illetve tudja kezelni a mai korral járó sokszínűséget. Mindezek megvalósításához nagyon fontos a vezetői munka minősége. Csapatépítés, következetesség, autonómiafejlesztés. Ezek a kulcs­szavak – emelte ki a ­Michelin Hungária Kft. gyár­igazgatója. – Munkáltatóként alkalmazkodnunk kell a munkavállalók folyamatosan változó igényeihez annak érdekében, hogy munkatársaink magukénak érezzék a céget, és így megtarthassuk a legjobb dolgozókat – mondta a hétfői szakmai konferencián dr. Nemes Attila, aki zárásképp kihangsúlyozta: az emberek egyéni igényeinek ismerete nélkül nem építhetünk sikeres csapatokat.

Jól működő szakképzés

– Hiába nyer egyre nagyobb teret a robotizáció, a fejlődéshez elengedhetetlen az ember – hívta fel a figyelmet a szakképzés fontosságára Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára, aki szerint hatodik éve egyre jobbak a gazdasági mutatók, ennek fenntartására viszont meg kell találni a megfelelő szakembergárdát, aminek az alapfeltétele a jól működő szakképzési rendszer.

– Elindult egy bérfelzárkóztató program, aminek köszönhetően könnyebben megtalálhatják a munkavállalók a számukra legalkalmasabb dolgozót – említette Dunai Péter, aki szerint a duális képzés révén is egyre népszerűbbek a hiányszakmák, a gyakorlati és az elméleti képzés aránya megfordult az előbbi javára, a tanulószerződések száma pedig meghaladja az ötvenezret.

– Az egy dolog, hogy felszerelik az iskolákat különféle digitális eszközökkel, ami jó, mert az úgynevezett „Z” generáció fiataljai átlagban napi 160 on-line aktivitást produkálnak, de ezzel párhuzamosan a tanároktól is elvárható egyfajta szemléletváltás – fogalmazott Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára.

TG

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában