Helyi közélet

2019.01.05. 15:38

Bezsebelték a dizájnerek Oscar-díját

Berlin - Nyíregyházi gyökerekkel rendelkező cég lett a szakma legjobbja.

Berlin - Nyíregyházi gyökerekkel rendelkező cég lett a szakma legjobbja.

Kevesen mondhatják el magukról, hogy elérnek a szakmájuk csúcsára. Ördögh Lászlónak és csapatának ez sikerült, hiszen a közelmúltban a német fővárosban, Berlinben megrendezett, a dizájn Oscar-díjának számító Red Dot Award: Communication Design 2018 rendezvényen csomagolás kategóriában elhozták a legnagyobb elismerésnek számító díjat. A nívós szakmai elismerést nem adták olcsón – rengeteg munka, erőfeszítés, tapasztalat és nem kevés ráfordítás áll a rangos elismerés mögött.

Már fiatalkoromban tudtam, hogy grafikai tervezéssel szeretnék foglalkozni." Ördögh László

Dolgos egyetemi évek

– Tősgyökeres nyíregyházi vagyok. Itt születtem és a helyi művészeti szakközépiskolában ismerkedtem meg a jelenlegi szakmámmal. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel már fiatalkoromban tudtam, hogy grafikai tervezéssel szeretnék foglalkozni. A középiskolai évek után egyenes út vezetett a Magyar Képzőművészeti Egyetemre – kezdte történetét Ördögh László, a Graphasel Design Studio alapítója. Már az egyetemi évek alatt összeállt barátjával, Drozsnyik Dáviddal, hogy létrehozzák dizájntervezéssel foglalkozó cégüket; ennek immár 15 éve.

– Nagyon érdekes, ugyanis hiába voltunk budapesti székhellyel rendelkező stúdió, kezdetben a megrendelőink szinte kivétel nélkül Szabolcsból származtak. Az évek alatt szépen, lassan kiépítettük ügyfélkörünket. Jelenleg 14 munkatársunk van, a fejlődésnek köszönhetően pedig minden évben szükségünk van új kollégákra – mondta el a grafikus.

A díjat érő tervezés

A cég jó híre szájhagyomány útján terjedt, így olyan nagy márkákkal is dolgoztak már együtt, mint a Nestlé vagy a Pizza Forte, de ők tervezték az egyik leghíresebb magyar zenei fesztivál, a Balaton Sound logóját is.

– Elsősorban kis- és középvállalkozásoknak dolgozunk, így talált meg minket a Dubicz Borászat és Szőlőbirtok, akik szerették volna kifejező címkékkel ellátni termékeiket – mesélte a díjat nyert tervezés történetét Ördögh László. A cég művészeti vezetője kiemelte, hogy a munka során minél nagyobb hangsúlyt szerettek volna fektetni a borvidék jellegzetes természeti kincseire és adottságaira, ezeket a tulajdonságokat pedig átemelték egy absztrakt szimbólumrendszerbe. A kivitelezés tökéletes lett, mivel a 45 ország 8600 indulója közül a 24 főből álló nemzetközi zsűri nekik ítélte az első díjat. Az elismerés súlyát az is jól jelzi, hogy a díjazottak soraiban megtaláljuk a világmárkáknak minősülő Apple, Ferrari és Hyundai termékeit is.

– Az volt a célunk, hogy a borosüvegen található címke már önmagában is azt üzenje, hogy ez a termék kívül-belül minőséget képvisel, mégis mindenki számára elérhető. Ezt jól példázza, hogy mára ezek a borok ugyanúgy megtalálhatóak a hipermarketekben, borbárokban, mint a zenei fesztiválokon. A tervezés folyamán fontos szempont volt, hogy az új brand egységes márkaképet mutasson és egyben tükrözze a borászat filozófiáját és értékeit, így a tájegység sajátosságai is visszaköszönnek a csomagoláson – avatott be a kulisszatitkokba Misztarka Eszter, a címkecsalád tervezője.

Tovább is van

Milyen céljai maradtak még egy olyan cégnek, ami elnyerte a szakma legrangosabb elismerését?

– Fokozhatjuk tovább az élvezeteket, innentől már csak a díjak számát tudjuk növelni. Ezt igazából a filmeseknek járó Oscar-díjhoz tudnám a leginkább hasonlítani. Fontosnak tartom, hogy a lehető legmagasabb színvonalon végezzük továbbra is a munkánkat, miközben a munkatársaink motiváltak maradnak, az ügyfelek pedig elégedetten távoznak tőlünk – osztotta meg lapunkkal gondolatait Ördögh László.

- GE -


Halmozzák a díjakat

Nem az első díjukat nyerték ezzel a Graphasel tervezői. A Kemenes cukrászat arculatának megtervezésével kiérdemelték öt évvel ezelőtt az Aranyrajzszög szakmai díjat, amit a tervezőgrafika területén tevékenykedő hazai alkotóknak adnak át. Számos nemzetközi díjban is részesültek már különleges webdizájnok megalkotásáért. – Mivel a cukrászat saját márkaüzlettel is rendelkezik, ezért felmerült az igény egy önálló arculati megjelenésre. A logó mellé terveztünk egy különleges ornamentikát, amiben kombináltuk a népi motívumokat a cukrász eszközökkel, mint habverő, mozsár, fakanál – mondta el László.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában