2019.03.07. 15:16
Fuvarozók az elektronikus rendszerben
Budapest, Nyíregyháza - Ütemezetten halad az e-útdíj-rendszer fejlesztése.
Budapest, Nyíregyháza - Ütemezetten halad az e-útdíj-rendszer fejlesztése.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. még decemberben indított fejlesztési programot a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek útdíjfizetését lehetővé tevő HU-GO rendszeren belül. A cél a hibásan megadott környezetvédelmi besorolások kiszűrése, a helyes beállítás elvégzésének lehetővé tétele és az útdíjszedés korszerűsítése.
Fedélzeti egységek
Ennek jegyében 2019. február 3-ától a külföldi rendszámú tehergépjárművek esetében meg kell adni a jármű gyártmányát, gyártási évét, alvázszámát, valamint fel kell tölteni a hu-go.hu-ra a környezetvédelmi besorolást tartalmazó gépjárműokmányt minden olyan esetben, amikor az ügyfél tehergépjárművet regisztrál, vagy adatait módosítja az elektronikus rendszerben.
A NÚSZ kimutatása szerint ennek eddig összesen 82 ezer esetben tettek eleget a fuvarozók. A külföldi felségjelzésű járművek száma ebből közel 72 ezret, a magyaroké 10 ezret tett ki. Ez utóbbi szám mutatja meg, hányan voltak azok, akiknek ugyan nem volt kötelező az adatfeltöltés, mégis önként segítették a NÚSZ munkáját a kért információk megadásával. A honos tehergépjárművek esetében a felsorolt adatokat a NÚSZ ugyanis a hazai közhiteles járműnyilvántartásból is le tudja kérdezni.
A NÚSZ Zrt. az elmúlt időszakban átlagosan havi 76 ezer fedélzeti egységgel felszerelt teherautót látott a hazai díjköteles utakon, így elmondható, hogy az országban az elmúlt hónapokban megforduló külföldiek többsége eleget tett adatfeltöltési kötelezettségének.
Kivédhető a sok bírság
A változások a matricás rendszerben közlekedő autókat nem érintik majd. Az e-útdíj-rendszer legkorábban 2019 második felében záruló fejlesztésének köszönhetően a jövőben kivédhető lesz, hogy a 3,5 tonna össztömeg feletti járművel fuvarozók a környezetvédelmi kategória tévesztése miatt sorozatos bírságot kapjanak.
KM