szon-sportoldal

2013.05.14. 11:14

A 2000 lóerő ura

Beszélgetés Kohári Zoltán gyorsulási versenyzővel, versenyszervezővel, a május 18-án megrendezésre kerülő, Poco Loco Szlovák - Magyar Országos Gyorsulási Bajnokság Kiskunlacházi futama előtt.

Beszélgetés Kohári Zoltán gyorsulási versenyzővel, versenyszervezővel, a május 18-án megrendezésre kerülő, Poco Loco Szlovák - Magyar Országos Gyorsulási Bajnokság Kiskunlacházi futama előtt.

Ha jól tudom egy több száz lóerős szörnyeteg pilótaülésében küzdesz majd az idő és a sporttársak ellen. Bemutatnád a szörnyeteget a portálolvasóknak?

- Azzal kezdeném, hogy a Dragacs (Z 28 Camaro) nem több száz lóerős, hanem 2000 lóerő felett van a gép, és ehhez hozzá jön az a 2400 Nm nyomaték ami még kamionokban is ritka. Az autó egy Pro Mod kategóriás Amerikában készült csővázra épített autó. A téli fejlesztésnek köszönhetően az autó teljes burkolata 4 réteg szénszálból készült és így a kaszni súlya 35 kilogrammot nem haladja meg. Az autó egyébként velem együtt 1205 kilót nyom.

Pár technikai adat az autóról:

Súly: 1205 kiló 2100 Lóerő 2400Nm nyomaték

Motor: Pat Musi (Camp Stanley tuned) 526 C.I. Blown & Injected Motor Dart Big M Block

Gyújtás: MSD 7730 - Power Grid System

Gyertya: NGK Racing

Kijelző Adatrögzítő : DAS 2 és PL1

Kipufogó: 8 rozsdamentes cső

Váltó: Power Glide 2 sebességes

Kompresszor : 14-71 Little field

Kardántengely: Strange crome-moly

Féltengely :40 bordás Pro Race féltengely, Ultra Spool fix diferenciál , Motive acél áttétel.

Difi: Ford 9”/9.5” Strange Ultra Case Aluminium közép rész 3.89:1 áttéte

Hátsó gumi: 34.5/17.0-16

Első gumi: 25.0/5.0-15

Első futómű Strange McPherson

Hátsó futómű: 4 lengőkaros

Kaszni: 4rétegű szénszál (Carbon) 35 kg

Üzemanyag tank:55 literes

Gyorsulás: 0-100 ig 1 másodperc körül 0-200 ig 4 másodperc körül

Max sebesség: 365 Km / h

Előzetesen mesélnél az eddig gyorsulási pályafutásodról?

- Az egész 2002 ben kezdődött egy Volvo T6 ami megvolt chipelve, aztán folytatódott egy közel 600 lóerős utcai autóval egy Mercedes 600 biturbó, ez volt a oioio-1. Mindezek után már tényleg elkezdtünk az utcai autókból speciális drag képeket faragni és jött a Viper SRT/10. Rengeteg jó élmény és szenvedés köt ehhez az autóhoz. A Viper után a következő autóm egy VW Golf 1,9 PDTI ami egy méltán elhíresült hátsókerék hajtású kis mérges diesel autó volt. Csodálatos eredményeket és könnyű kezelhetőséget párosítva magában, sajnos egy fejlesztés és kipróbálás alakalmával történt vele egy kis baleset és totál káros lett. Ezután egy pár hónapig nem is versenyeztem, de egyszer csak megint bejött az a kis zümmögő bogár, hogy sebesség adrenalin és gumifüst, valahol vidékről jöttem haza és Szentesi Pisti barátommal beszélgettünk, hogy már nagyon hiányzik a gyorsulás élménye. Mit nem ad isten éppen volt egy másik barátunk, akinek Pisti elkezdett építeni egy autót, de különböző okok miatt nem lett befejezve az autó, de maradt egy komplett új motor, na, én még ott hazafelé felhívtam a másik barátunkat és meg is egyeztem vele egy 1200 Le motor árában. Hazaérve rádöbbentem, hogy van egy nagyon jó motorom, de nincs váltóm és nincs kaszni fölé. Pár nap keresgélés után rájöttem, hogy ez megint egy olyan projekt lesz, ami nem áll meg a betervezett pénz mennyiség duplájánál se, de ha már belekezdtünk akkor fejezzük be. Mivel külföldön se volt annyira olcsó a kaszni és még a hazaszállítást is ki kellett volna fizetnem így itthon is körül néztem illetve tudtam egy kasztnit, ami jó lenne nekem, de az egy másik nagy dragos csapatnál volt és nem akarták eladni nekem csak úgy. A végén csak rábeszéltem őket, azaz a kasznit Győrben vettem a Tuboly tesóknál, ők meg amcsiból hozatták, ha már ott voltam, akkor vettem tőlük egy váltót is. Ez az egész kb: 2 hét alatt lezajlott, most már volt motorom, kasznim, váltóm. Minden egyéb „apróságot” szintén Amerikából kellett hozatni, de Szentesi Pisti áldozatkész munkája folytán és jó pár ember segítségével (alkatrészek beszerzése Kovács Szabi, gépmunka Tuboly tesók) és még sokan mások segítsége mellett rekord idő alatt (három hónap) elkészült az autóm egy Z 28 Shevrolet Camaro. Mindezek után a jelenlegi fejlesztés következett ahol is egy Pat Musi által épített kompresszoros motor került az autóba és a teljes kaszni át lett alakítva üvegszálról szénszálra.

Ha a gyorsulási verseny nevét megemlítik számodra mi jut eszedbe?

- Számomra a dragracing.hu jut eszembe, mert több mint 10 éve ezt csinálom és az a sok öröm, és izgalom amit ez a sport adott, hazai és nemzetközi szinten az kifejezhetetlen szavakban. A május 18. Kiskunlacházán majd élőben is megmutatjuk, hogy ma hol tartunk!

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!