autóvilág

2020.03.18. 12:23

Autócsodák várják a leendő gazdáikat

A Volkswagen a genfi sajtótájékoztató helyett online közvetítés révén mutatta be újdonságait.

A VW történetének első elektromos meghajtású szabadidő-autója, az ID.4A

Hiába a kitaposott ösvény, a hatalmas múlt, ebben az esztendőben elmaradt a Genfi Autószalon. A legnagyobb látogatottságú európai autókiállítást néhány nappal a megnyitás előtt fújták le.

Online közvetítés

A koronavírus-járvány elérte Svájcot is (azóta kiderült: a kontinens egyik gócpontjáról van szó), ezért a szövetségi kormányzat azonnal megtiltotta a rendezést. Február végén a terjedés lassításáért minden, ezerfősnél nagyobb programot azonnali hatállyal leállítottak.

Tavaly több mint hatszázezren fordultak meg Genfben bő egy hét alatt – kétszázötven kiállítót regisztráltak és tizenkétezren tudósítottak az 1905 óta élő, viruló szakmai eseményről.

A Volkswagen a genfi sajtótájékoztató helyett online közvetítés révén mutatta be újdonságait. Ralf ­Brandstätter vezérigazgató és Frank ­Welsch, a személyautók márkaigazgatóságának műszaki fejlesztésért felelős tagja mutatta be először az új Touareg R plug-in hibrid technológiával elkészült változatát, valamint a nyolcadik generációs Golf GTI-t. A VW első elektromos meghajtású szabadidő-autóját, az ID.4-et a tervek szerint még az idén elkezdik gyártani Európában, Kínában és az Egyesült Államokban.

A gyártó ígérete ­szerint az autó 500 kilométert is megtesz egy töltéssel. A Dacia Spring Electric a Dusterhez képest kisebb, és úgy ígérik, hogy a kontinens legolcsóbb villany­autójaként árulják a jövő évtől. Legalábbis jelen állás szerint...


Kifinomult sportosság

A Mercedes-Benz az E osztály új verziójával jelentkezett: a limuzin a modern stílus és a kifinomult sportosság megtestesítője. Az új Audi A3 Sportback külsején és a belső térben is sok minden változott – ez az A3-as negyedik generációja. Mindegyikből lesz hibrid verzió is.

A McLaren kevesebb mint ezer darab gyártását tervezi a 750 lóerős 765LT-ből

A BMW elektromos meghajtású, futurisztikus külsejű i4-ese egyelőre tanulmány, nincs szó a sorozatgyártásáról. A McLaren kevesebb mint ezer darab gyártását tervezi a 750 lóerős 765LT-ből. A Porsche a 650 lóerős 911-essel jelentkezett, melynek végsebessége 330 km/h.

MW

Szubjektív

A koronavírus-járvány alapjaiban rengeti meg a világot. Recseg-ropog a gépezet, miközben olyan felületek nyílnak meg, amikre korábban nem volt égető szükség. „Karanténszínházas” előadásokat lehet megtekinteni akár otthonról, helyszíni nézők nélküli koncerteken csendülnek fel a dallamok – beköszöntött a digitális tartalmak és az online vetítések kényszerű fénykora.

Természetesen a Genfi Autószalon is elmaradt a kór miatt, azonban az új modellek bemutatását nem halogatták a gyártók: a világháló nyilvánossága előtt rántották le a leplet a friss fejlesztéseikről. Marad a remény, hogy belátható időn belül lesz piacuk is az újdonságaiknak. Amíg nyomaszt a vírussokk, a drasztikus üzemanyagár-csökkenés sem emeli fel látványosan a leszegett fejeket.

Ladányi Tóth Lajos

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában