Magyarország

2012.01.27. 19:35

A Malévnál nincs döntés sem a flottabérletről, sem a tőkeemelésről

Budapest, 2012. január 27., péntek (MTI) - A Malév pénteki közgyűlése a flotta bérleti szerződésének meghosszabbításáról, illetve tőkeemelésről sem döntött - tudatta Berényi János, a Malév Zrt. elnöke közleményében kora este az MTI-vel.

Budapest, 2012. január 27., péntek (MTI) - A Malév pénteki közgyűlése a flotta bérleti szerződésének meghosszabbításáról, illetve tőkeemelésről sem döntött - tudatta Berényi János, a Malév Zrt. elnöke közleményében kora este az MTI-vel.Hozzátette: a lízingbeadó céggel jelenleg is folyik a tárgyalás Amszterdamban. A Malév Igazgatósága várhatóan hétfői ülésén foglalkozik a témával.

A Malév pénteken délelőtt megkezdett folytatólagos közgyűlését  megszakították, és este hat óráig szünetet rendeltek el, mert a Boeing repülőgépek lízingcégével még nem zárultak le a tárgyalások. Kora este befejezték a közgyűlést, ám a Malév Zrt. elnökének ezt követően kiadott közleménye sem tudott döntésekről beszámolni.

Az eredetileg január 6-án felfüggesztett és most folytatott részvényesi találkozó napirendjén az ILFC lízingcéggel kötött szerződések módosítása és a tőkeemelés szerepelt. A tőkeemelésről, amihez a kormány döntésére van szükség, annyit tudni, hogy a kormány tárgyalt a Malévről. Ezt Giró-Szász András  kormányszóvivő közölte a január 18-án tartott szóvivői tájékoztatón az MTI kérdésére, további információt azonban nem adott.

A tőkeemelés már a 2011. november 21-én tartott közgyűlésen is napirenden volt, majd a folytatólagos, december 21-i  ülésén sem született döntés. A tőkerendezésre azért van szükség, mert a Malév saját tőkéje a jegyzett tőke értéke alá került. Ez már így volt 2011-ben is, amikor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. két lépcsőben emelt tőkét a magyar nemzeti légitársaságban. Az áprilisi közgyűlésen 4,5 milliárd forintról, a második, 2011. augusztusi közgyűlésen pedig 18,5 milliárd forint tőkeemelésről döntöttek. Ugyanakkor tulajdonosi kölcsönt is kapott a Malév az elmúlt évben: legutóbb a december 29-i kormányhatározat szerint ötmilliárd forintot, előzőleg pedig novemberben 4,2 milliárd forintot. 

Az idei, a 2012. évi költségvetési törvényben a Malévról nevesítve nem esik szó.

Ami a lízingszerződés meghosszabbítását illeti, Berényi János, a Malév elnöke nemrégiben a Népszavában nyilatkozott arról, hogy most készül a Malév vezetése négy évvel meghosszabbítani az amerikai ILFC-vel a repülőgépek lejáró lízingszerződését, s az erről folytatott tárgyalások már "a célegyenesben vannak". Akkor az elnök úgy fogalmazott, hogy az amerikaiak hajlandónak mutatkoznak a szerződés módosítására, s a piacon ma elérhető árakhoz képest kedvezőnek nevezte a lehetséges új szerződés feltételeit.

A Malév 2001 novemberében írt alá lízingszerződést a Los Angeles-i székhelyű, elsősorban repülőgépek lízingelésével foglalkozó ILFC-vel összesen 18 darab Boeing 737 Next Generation repülőgépre. Az akkori közlés szerint a magyar légitársaság operatív lízing formájában béreli a gépeket, s a szerződés lejáratakor lehetőség volt a  meghosszabbítására. Az első repülőgép szállításakor, 2003-ban az akkori vezérigazgató, Váradi József azt mondta, hogy a Malév 750 millió dollárért, évi 54-55 millió dollár lízingköltséggel jut a 18 repülőgéphez.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!