Magyarország

2013.02.27. 13:15

Pintér István: az NFH nemcsak szankcionál, partner is

Eger, 2013. február 27., szerda (MTI) - A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megalakulásakor olyan fogyasztóvédelmi szervezet működtetését tűzte ki céljául, amely nem csupán szankcionálja, hanem partnerének tekinti a vállalkozásokat - jelentette ki az NFH főigazgatója szerdán Egerben.

Eger, 2013. február 27., szerda (MTI) - A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) megalakulásakor olyan fogyasztóvédelmi szervezet működtetését tűzte ki céljául, amely nem csupán szankcionálja, hanem partnerének tekinti a vállalkozásokat - jelentette ki az NFH főigazgatója szerdán Egerben.

Ennek érdekében vezették be a pozitív vállalkozói listát, a Fogyasztóbarát tanúsítvány rendszerét, útjára indították a Nemzeti fogyasztóvédelmi konzultációt, a Nemzeti fogyasztói termékkosár programot, illetve felsőfokú fogyasztóvédelmi képzések indultak el - közölte Pintér István a Járási Fogyasztóvédelmi Napok nyitórendezvényén.

Elmondta: a pozitív listára eddig több mint 1800 olyan jogkövető vállalkozás került fel, amelyek ellen nem érkezett fogyasztóvédelmi panasz.

A Fogyasztóbarát tanúsítványt eddig 7 vállalkozás vehette át. Olyanok pályázhatnak erre, amelyek valamennyi hatóság feltételeinek megfelelnek, illetve a jogszabályi követelményeken túl, plusz szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek.

A havonta frissülő Nemzeti fogyasztói termékkosárba olyan árucikkek kerülhetnek bele, amelyek valamilyen elismerésben részesültek, illetve a vásárlók is folyamatosan szavazhatnak ezekre az NFH honlapján.

Ugyanakkor megindult a felsőfokú szakképzés, illetve főiskolai képzés keretében a fogyasztóvédelmi oktatás. Reményeik szerint, hamarosan egyetemi szinten is indul fogyasztóvédelmi szak - sorolta a főigazgató.

Hangsúlyozta, hogy a fogyasztóvédelmi napok elindítását a járási kormányhivatalok rendszerének bevezetése miatt indítják útjára. Ezek keretében az egyes járásokban működő vállalkozásokat tájékoztatják az aktuális szakmai kérdésekről, a panaszügyintézés, a minőségi reklamáció intézésének szabályairól, a jogszabályi változásokról, különös tekintettel, a többi között a rezsicsökkentéssel kapcsolatos intézkedésekre.

A tanácskozás megnyitóján Nyitrai Zsolt, Heves megyei országgyűlési képviselő (Fidesz) úgy vélekedett: az NFH példát mutat abban a tekintetben, hogy egy hatóságnak, nem csupán "noszogatnia", hanem dicsérnie is kell a vállalkozásokat.

Kiemelte, hogy a járási kormányhivatalok felállításával egyszerűsödött a vállalkozók ügyintézése is, hiszen a hivatalok este 8 óráig, vagyis a hivatalos munkaidő után is nyitva tartanak.

A nyitórendezvényen Fogyasztóbarát tanúsítványt vehetett át az Answer Bau Hungária Építőanyag Kereskedelmi Kft. ügyvezetője, illetve a pozitív minősítést négy kisvállalkozás képviselője.

- MTI -  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!