Magyarország

2013.03.28. 15:53

NGM: folytatódik a bürokráciacsökkentő program

Budapest, 2013. március 28., csütörtök (MTI) - Folytatódik a 2011 novemberében meghirdetett, a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére irányuló Egyszerű Állam program végrehajtása, így például bevezetik az egyszerűsített elektronikus fizetést és 30-ról 21 napra rövidül az általános ügyintézési határidő.

Budapest, 2013. március 28., csütörtök (MTI) - Folytatódik a 2011 novemberében meghirdetett, a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére irányuló Egyszerű Állam program végrehajtása, így például bevezetik az egyszerűsített elektronikus fizetést és 30-ról 21 napra rövidül az általános ügyintézési határidő.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleményében kifejti: a vállalkozások széles körét pozitívan érinti a 2013. július 1-jétől bevezetendő egyszerűsített elektronikus fizetési rendszer. Ez a pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett adózók számára lehetővé teszi, hogy az adószámlák számától függetlenül egyetlen összevont utalással teljesítsék az esedékességük szempontjából összevonható adónemekre vonatkozó befizetési kötelezettségeiket.

Ezenkívül jelentősen egyszerűsödtek a szakképzési hozzájárulás felhasználására vonatkozó szabályok: a korábbi bonyolult, tételes elszámolás helyett gyakorlati képzési normatívát vezettek be, valamint a korábbi kettős intézményrendszer helyett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) került a bevalláskezelés és ellenőrzés.

A hatósági eljárások felgyorsításának irányába hat, hogy a közigazgatási hatósági eljárási törvény módosításának megfelelően 2014. január 1-jétől az általános ügyintézési határidő 30 napról 21 napra rövidül.

2015. január 1-jétől megszűnik a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltatók párhuzamos adatszolgáltatási kötelezettsége: a pénzbeli ellátások összegének megállapítása a NAV számára megküldött és OEP felé továbbított adatokból történik.

Az NGM hangsúlyozza: a program eddig megvalósult intézkedései a vállalkozások számára több további pozitív változást hoztak. Így többek között a legkisebb vállalkozások számára egyszerűsödött az éves beszámolási kötelezettség, életszerűbbé váltak a házipénztárra vonatkozó előírások, megszűnt a hatóságok pénzügyi érdekeltsége a vállalkozások megbírságolásában, több szempontból egyszerűsödött az európai uniós pályázati adminisztráció, a mezőgazdasági termelők számára egyszerűbbé vált a gázolaj jövedéki adójának visszaigénylése, és egyszerűsödtek az elektronikus számlázásra vonatkozó előírások is.

A minisztérium emlékeztet arra, hogy a 2011 végén elfogadott, a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentésére irányuló Egyszerű Állam program intézkedései a vállalkozásokkal folytatott széleskörű konzultáció alapján álltak össze. A program végrehajtásának eddigi szakaszában számos olyan intézkedés valósult meg, amelyet eredetileg a vállalkozói szervezetek javasoltak, és amelyek pozitív hatását a vállalkozások már a mindennapi működés során is érzékelhetik, és ennek köszönhetően több időt, energiát, pénzt fordíthatnak a fejlesztésre, foglalkoztatásra, innovációra.

Az eddigi eredmények mellett is a kormány továbbra is fontos célként tekint az adminisztratív terhek mérséklésére, és törekszik a vállalkozások erre irányuló javaslatainak figyelembevételére - olvasható a közleményben.

- MTI -  

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!