Rossz kezdés, jó folytatás

Az első pontyot több is követte a májusi versenyen
Nyíregyháza – A legelső bevágáskor a ponty menedéket talált a közeli nádasban.

Az optimista emberek népes táborát erősítik a horgászok, hiszen amikor a vízpartra mennek a készséget bedobni, illetve amikor beneveznek egy-egy versenyre, mindig reménykednek abban, hogy talán éppen akkor fogják majd meg életük nagy halát.
Egész nap elüldögélek a parton, felüdít a csend, a nyugalom.

Teremi Tamás

Így van ezzel a Nyíregyházán élő Teremi Tamás is. Az elmúlt évtizedekben számos versenyen elindult, de sohasem állhatott fel a képzeletbeli dobogóra. Igaz, ezt egy cseppet sem bánta, hiszen ennek ellenére sok kellemes élményben lehetett része.

A verseny legnagyobb hala

A sikertelenség sohasem szegte versenyzési kedvét, bízott benne, hogy egyszer majd Fortuna is rákacsint. Nos, ez így is történt májusban a Sóstói-tónál egy nemzetközi horgászversenyen: összesítésben Teremi Tamás a II. lett, s ő fogta a verseny legnagyobb halát is, egy közel 7 kilogrammos amurt. Igaz, maga a verseny nem a legjobban indult, mivel a legelső kapáskor a ponty bevette magát a nádasba, s nem volt mit tenni, szakítania kellett a damilt. A szereléket kötötte át éppen, amikor a másik botján is kapás volt, így meglett a versenyen az első ponty, amit aztán még több is követett.

Kanális a határban

– Már gyermekkoromban elkezdtem pecázgatni, a bátyám tanított meg rá. Kállósemjénben, ahol az ifjúság éveit töltöttem, neves horgászvizek nem voltak, de a kertünk végében várt reánk egy tó, a község határában pedig a kanális, ezekben sok halat fogtam a testvéremmel, főleg tenyérnyi kárászokat – elevenítette fel kérésünkre a kezdeti éveket Teremi Tamás. – Az elmúlt években sok horgásztavat felkerestem a bátyámmal vagy Oláh Csaba barátommal. Horgásztunk már Tokajban, Rakamazon, a leveleki víztározónál, de a tatai tónál is voltunk már egy háromnapos horgászaton.

– Tavaly Balmazújvárosban egy versenyen is elindultunk. Hiába fogtunk azonban 90 kg halat, a győztes helybeli csapat 270 kg hallal büszkélkedhetett.

A csend, a nyugalom csábítja újra és újra vízpartra a kamionsofőrként dolgozó Teremi Tamást.

Mint mondta, akár egész nap elüldögél a parton gyönyörködve a természetben, élvezve a nyugalmat, a békességet, s az sem baj, ha nem fog semmit. Természetesen nem bánja, ha sikerül is valamilyen pikkelyest megakasztania, hiszen a család szereti a halászlevet, a rántott pontyot.

A természetes tavak vonzzák

Befejezésül arra kérdeztünk rá, vajon hová lesz a következő horgásztúra?
– Az elmúlt hétvégén szerettem volna menni horgászni, de a nagy meleg miatt végül letettem róla. Azt hallottam, Nyíradony közelében van egy vadregényes horgásztó, azt szeretném kipróbálni. A mesterséges tavak nem vonzanak, a természetes vizeket szeretem – tette hozzá Teremi Tamás.