Sport

2008.04.04. 14:00

Folytatódik a show, ezúttal a sivatagban

<p>A Forma-1-es mezőny immár ötödször látogat el a közel-keleti Szahírban megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjra. Mivel ez a pálya a sivatag közepén található, így ez megkülönbözteti a többi versenyhelyszíntől.</p>

Idén télen két csapat - Ferrari, Toyota - is tesztelt a pályán, így ők bizonyára előnnyel indulnak a hétvégi futamon.
Kimi Räikkönen malajziai győzelmét követően a sivatagi verseny favoritja, bár eddig nem volt túl sikeres a Hermann Tilke tervezte pályán. Az elmúlt három futamon harmadik lett és egyszer, a legelső Bahreini Nagydíjon pedig kiesett. Reményei szerint ezúttal sikeresebb lesz Szahírban, ahol a Ferrari is tesztelt februárban. "Szahír egyike azon pályáknak, ahol tényleg nyerni szeretnék, végre. Nyilvánvalóan elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy a dobogós helyekért küzdjünk Bahreinben, elég jól ismerem a pályát és a Ferrari is hagyományosan jó helyezéseket ér el itt." - szögezte le bizakodóan a címvédő ferraris.

A BMW remek formában kezdte a 2008-as szezont. Az első két futamon pilótái mindkétszer megszerezték az ezüstérmes helyet. Ennek ellenére érdekes nyilatkozatot adott a csapat német pilótája, Nick Heidfeld. Szerinte ugyanis a bajor csapat idén még nem kész arra, hogy harcoljon a világbajnoki címért.
Elmondása szerint csapata még nincs a csúcsistállók szintjén, még akkor sem, ha a Ferrarit legyőzték a BMW-k a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A BMW idei célja a versenygyőzelem lesz, de ennek a célnak az elérése még nem hozza automatikusan magával azt, hogy harcolhatnak a világbajnoki címért. Erről egyébként a mostanában motoros versenyeken részt vevő Michael Schumacher is hasonlóan nyilatkozik. A hétszeres világbajnok szerint egyszer-kétszer még lesznek felvillanásai a csapatnak, de mindent egybevéve nem tudja ezt a szintet tartani az egész szezonban.

A McLaren vezetői még a tavalyi év végén megegyeztek Bernie Ecclestone-nal, hogy a konstruktőri világbajnokságból 2007-ben kizárt csapat nem a bokszutca végén kap helyet. A bahreini futam előtti legnagyobb hír a csapat háza tájáról az, hogy ez mégsem így lesz. A szezon első két futamán még előkelőbb helyet kapó wokingi csapat ezentúl a leghátsó hellyel lesz kénytelen beérni.
A modernebb pályákon ez még nem jelent majd hátrányt a csapatnak, de például Barcelonában, Silverstone-ban és Brazíliában elég nagy veszteséget jelent, hogy kevésbé jól felszerelt bokszban kell berendezkednie.

Ezen a hétvégén véget ér a szezonnyitó Európán kívüli versenyek sorozata, és a mezőny visszatér a vén kontinensre. Miután már nem rendezik meg a San Marino Nagydíjat, így idén is a Spanyol Nagydíjjal veszi kezdetét a szezon hagyományos európai része. A sajátos Melbourne-i pálya, a forró és párás Malajzia és a sivatagi Bahrein nem a mezőny igazi teljesítményét mutatta meg. Az európai terepen eldől majd, hogy igazából ki mit tud kihozni 2008-as autójából.

A verseny és a pálya

Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 6.-án, helyi idő szerint 14.30-kor veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A pályarekordot Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 30,252 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít. A Bridgestone így puhább összetételű abroncsokat szállít a versenyre.

A pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból, valamint hosszú egyenesekből áll, ami igazi kihívást jelent majd a Forma-1-es mezőnynek. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyen szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja. Így ez zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. Az első kanyar formája miatt különösen érdemes lesz a rajtra odafigyelni, ami még hozhat meglepetéseket. Hat hosszú egyenes található a bahreini pályán, így a maximális sebesség elérése érdekében az autók kevesebb légterelő szárnnyal futnak majd, mint Melbourne-ben vagy Szepangban. Így azonban kisebb lesz az aerodinamikai tapadás főleg a kanyargósabb részeken.

2007-ben Felipe Massa nyert, így tehát ferraris siker született. A brazil pilóta ideje 1 33"27.515 volt. A második helyezett a mclarenes Lewis Hamilton lett, míg a harmadik helyen a ferraris Kimi Räikkönen ért célba.

(Forrás: Amber PR)

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!