Sport

2010.10.21. 10:35

Új terepen a Forma-1-es csapatok

<p>A sok bizonytalanság után végül igaz a hír. Mégis megrendezik a Dél-Koreai<br /> Forma-1-es Nagydíjat.</p>

Az elmúlt időszak kétségei lezárultak, s a hétvégén megrendezésre kerülő nagydíjjal együtt még három futamon próbálhatja meg beérni az egyéni ponttábla élén álló Mark Webbert a másik négy világbajnoki címre aspiráns pilóta.

Viszontagságos története van a jeongami pályának, hiszen alig két héttel ezelőtt is még úgy nézett ki a Forma-1-es pálya környezete, mint egy háborús övezet, bár az aszfaltcsík kétségkívül készen állt a csapatok fogadására.
Mark Webber rajongói drukkoltak is, hogy ne készüljön el időben a pálya és már csak két futam álljon rendelkezésre azok számára, akik be akarják érni a Red Bull pilótáját. Számukra szomorú hír, hogy végül egy héttel ezelőtt szabad utat kapott a Koreai Nagydíj a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).

Tiszta lappal



A kihívásokat nagyon szeretik a Forma-1-es pilóták és csapataik, s a hétvégi futam az lesz számukra. Ismeretlen a pálya, mindenki üres lappal kezd. Ami van, az a pályarajz és a versenyszimuláció. A világbajnoki címre esélyes
pilóták mindenesetre nagyon készülnek a futamra, hiszen döntő fontosságú a végeredmény.

 

Mark Webber vezeti az egyéni tabellát, s őt Fernando Alonso követi a második helyen. A spanyol ferraris elmondta, hogy támadnia kell a hétvégi futamon, ha meg akarja állítani az ausztrál pilótát. Alonso 14 ponttal van lemaradva, s ő hisz benne, hogy a jeongami verseny döntő lehet a végső sorrend kialakulásában. "Talán az egyetlen, aki megengedheti magának, hogy rossz hétvégéje legyen, az Webber. A többiek számára az (a rossz hétvége) azt jelentené, hogy elesnek minden esélytől. Ez főleg azokra igaz, akik még hátrébb állnak." - utalt Alonso a McLaren pilótáira, akik jelenleg a negyedik és ötödik helyről törnének a világbajnoki címre.

Komoly ellenfél



Azért nem kell még elsiratni Lewis Hamiltont és Jenson Buttont. Szimulátoron kipróbálták a pályát és nagyon optimisták a versennyel kapcsolatban. Hamilton szerint a pálya nagyon fekszik az autónak. "Az első szektor a
megfelelő egyenes végi gyorsaságról és erős fékezés melletti jó teljesítményről szól. Mindkettő kulcsfontosságú tényezője autóinknak."  Eddig a szerencse Mark Webber kezére játszott, hiszen bár a Magyar Nagydíj óta nem nyert, mégis megőrizte vezető helyét a pilóták között, sőt még növelni is tudta előnyét. Szerencséjére a másik négy pilóta között nincs domináns.

 

 Előbb Lewis Hamilton, majd Fernando Alonso lépett elő komoly ellenféllé. Legutóbb Japánban pedig Sebastian Vettel győzedelmeskedett.
Mindenesetre még 75 pontot lehet gyűjteni az utolsó három futamon - Koreában, Brazíliában és Abu Dhabiban - , így semmit nem vehet biztosra a Red Bull veteránja.

2014-től Orosz Nagydíj



Bernie Ecclestone már régen szeretett volna Forma-1-es futamot rendezni Oroszországban, de ez többször is meghiúsult. Mi magyarok is annak köszönhetjük a futamunkat, hogy annak idején rugalmasabbak voltunk, mint
keleti szomszédaink. 2000 tájékán próbálkozott ismét az oroszoknál a "Forma-1 ura", de nem járt sikerrel sem Moszkvával, sem Szentpétervárral. Ezúttal azonban Bernie Ecclestone megállapodott Putyin elnökkel, ugyanis a
Koreai Nagydíj előtt aláírtak egy szerződést, mely szerint 2014-2020 között Oroszország Forma-1-es futamot rendez a Téli Olimpia helyszínén, Szocsiban.

 

Így 2014-ben két nagy sporteseménynek is helyet ad e kedvelt üdülőparadicsom. A hétéves szerződés értéke 125 millió angol font (kb. 40 milliárd forint). A Forma-1 kelet felé terjeszkedik, hiszen a hétvégi koreai futam után jövőre India, majd 2014-ben Oroszország is csatlakozik a Forma-1-et rendező országok elit táborához.

A pálya és a verseny



A Koreai pályát is a német sztártervező Hermann Tilke álmodta meg, s a pálya 130.000 ember befogadására képes. Mivel új a pálya, csak szimulációs adatok állnak rendelkezésre. Ezek alapján gyors az aszfalt, a várható átlagsebesség 205 km/óra lesz, míg a maximális sebességet 310 km/órára teszik. Ezért a gyorsaság szempontjából a szepangi pályához hasonlít.

 

A Koreai Nagydíj október 24.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). Az, 5,621 km hosszú jeongami pályán a pilóták egy 55 körös versenyen mérik össze tudásukat. A teljes versenytáv 309.155
km.

Amber

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!