Sport

2017.07.28. 13:26

Vitával indított a mezőny Mogyoródon

Mogyoród - A fejvédelmi rendszer bevezetése tartja lázban a szereplőket.

Mogyoród - A fejvédelmi rendszer bevezetése tartja lázban a szereplőket.

A Forma–1-es nagydíjak csütörtöki napja általában a pilóták és az újságírók számára a sajtótájékoztatókról, a csapatok számára pedig a pakolászás utolsó fázisáról és a gépátvételről szól, a Hunga­roring ezúttal mégis zajosabb volt a szokásosnál.

Szívet melengető hangorkán

Ennek oka az, hogy a mezőnyt Mogyoródra is elkísérte a „tizenegyedik csapat”, a kétüléses autókkal élményautózásokat bonyolító gárda, amelynél Baumgartner Zsolt is szolgálatot teljesít.

Túlzás nélkül lehet szívet melengetőnek titulálni azt a hangorkánt, amely a kétüléseseket hajtó V10-es Cosworth-erőforrásokból tört elő: ezekhez képest a jelenlegi motorok hangja tényleg nem több némi brunnyogásnál és sokakban ébresztenek kellemes emlékeket. Az élményautózásos formáció – amely az idén már több helyszínen bemutatkozott – egész hétvégén szerepel a Hungaroringen, ahol az F1-tulajdonos Liberty Media vendégeit furikáztatja meg a program két állandó pilótája, Baumgartner Zsolt és az osztrák Patrick Friesacher. Aki kilátogat Mogyoródra, annak biztosan borsódzik majd a háta a gyönyörtől a hang hallatán.

„Szomorú a Forma–1-re nézve”

– Jó érzés újra itt lenni, a paddock nem sokat változott tíz év alatt, és a régi pilótákkal még néha le is állhatok egy szóra. Azért engem választottak erre a feladatra, mert nekem van a legtöbb tapasztalatom ezzel az autóval – mondta a Forma–1 történetének egyetlen magyar pontszerzője,

Noha a világbajnokság kétségkívül izgalmas fázisban van, hiszen a Magyar Nagydíj előtt csupán egyetlen pont a különbség Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között, az F1 világát jelen pillanatban mégsem ez, hanem a fejvédelmi rendszer, a glória néven emlegetett „Halo” 2018-as bevezetése tartja lázban.

Nem véletlenül: az eddig kipróbált fejvédő megoldások közül ez volt az egyetlen, amelyre a versenyzők és a csapatok is nemet mondtak, az FIA azonban az asztalra csapott és néhány napja bejelentették, jövőre mégis kötelezővé válik a használata.

A szabályalkotó testület hivatalos sajtótájékoztatón bizonygatta, mennyire jó döntés született, ecsetelve egyebek mellett azt: az eszköz nem csak a versenyzők fejének védelmére szolgál majd, hanem aerodinamikai tekintetben is hasznos komponens lesz. Úgy tűnik, hogy ezzel senkit nem győztek meg.

– Szomorú a Forma–1-re nézve, hogy ez történik – fogalmazott a Haas pilótája, Romain Grosjean. – Ez a rendszer sok mindenre jó, de problémákat is tud okozni. Biztosan nehezebb lesz kiszállni, azt sem próbálta ki még senki, hogy például a rajtlámpát vagy a zászlójelzéseket rendesen látjuk-e majd.

Péntektől élesben megy

A fejketrec bevezetéséről szóló döntésen biztosan jó sokáig elvitatkozik még a Forma–1, a lényeg azonban, hogy pénteken már élesben is beindul az élet Mogyoródon. Az első szabadedzés 10 órakor, a második 14 órakor veszi kezdetét. Akkor már talán másról szól majd a történet…

- Mészáros Sándor -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!