Sport

2019.01.16. 09:23

Párja, David Schumacher az ellenfele

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Interjú Keszthelyi Viviennel, aki az első magyar női pilótaként mutatkozhatott be a Forma–3-as sorozatban. A debreceni származású pilóta a thaiföldi Buriramban debütált.

Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Interjú Keszthelyi Viviennel, aki az első magyar női pilótaként mutatkozhatott be a Forma–3-as sorozatban. A debreceni származású pilóta a thaiföldi Buriramban debütált.

Első magyar női pilótaként mutatkozhatott be a Forma–3-as sorozatban a debreceni származású, mindössze 18 esztendős Keszthelyi Vivien, aki egy éve alkot párt David Schumacherrel, a korábbi Forma–1-es pilóta, Ralf Schumacher fiával. Most az a speciális helyzet állt elő, hogy az F3 Asian Championship Winter Series elnevezésű viadalon egymás ellenfelei.

Az első körben harminc országból több mint százan jelentkeztek, utána szűkítették le a mezőnyt. A Nemzetközi Automobil Szövetség révén hitelesített bajnokság naptárában kilenc verseny található, és az első öt helyen végző pilóta úgynevezett szuperlicenc pontokat kap. Az első futamot az elmúlt hétvégén rendezték a thaiföldi Buriramban. Keszthelyi Viviennek a versenyt megelőző két napon volt először lehetősége arra, hogy tesztelje a BlackArts Racing által biztosított versenyautót. Még a kiutazása előtt válaszolt kérdéseinkre.

Hogy éli meg azt, hogy első magyar női pilótaként vehet részt a Forma–3-ban? Mennyire teher, felelősség és kihívás egyúttal?

A teher évről évre egyre nagyobb, a felelősség pedig az első pillanattól komolyan hozzájárul ehhez. A Forma–3 mindenképpen hatalmas kihívás lesz, hiszen eddig csak a túraautó kategóriában indultam, és az alapokat sem a gokartpályán sajátítottam el. A formaautónál különbözik a vezetéstechnika, és az autó is máshogy reagál a különböző helyzetekben. Más a kanyarsebesség, a le­szorítóerő, illetve komolyabb fizikai felkészülést is igényel. Megpróbálok minden alkalmat kihasználni a tanulásra és a tapasztalat­szerzésre.

Párjával, David Schumacherrel együtt mutatkozik be a Forma–3-ban. Mennyire lesz furcsa egymás ellen küzdeni a pontokért?

A karrierem során sokszor kellett tapasztaltabb pilóták és külföldi versenyződinasztiák tagjai ellen minél jobb eredményt elérnem, és ahogy haladok előre, valószínűleg egyre több lesz a nemzetközi szinten elismert, komoly hírnévnek örvendő vetélytárs. Ez engem arra motivál, hogy még keményebben dolgozzak a sikerért. Bármelyik bajnokságban indulok, a lehető legjobb helyen szeretnék végezni, amiért mindent meg is teszek. Daviddel több, mint egy éve alkotunk egy párt, de külön tudjuk választani a magánéletet a versenyzéstől. Most a karrierünk az első, és a pályán mindketten ugyanúgy tekintünk majd egymásra, mint egy ellenfélre, akit meg akarunk előzni.

Bár a hölgyeknél nem illik firtatni a kort, azért jelen esetben hangsúlyozandó, hogy még csak tizennyolc éves. Miként sikerül elfogadtatni magát a férfiakkal és a jóval rutinosabbakkal?

Tizenkét évesen kezdtem versenyezni, akkoriban természetesen mindenki azt gondolta, hogy majd könnyen elbánik velem. Az egyik versenyről a másikra kellett bizonyítanom, és bár eltartott egy ideig, a végén elfogadtak egyenjogú ellenfélként. Már tavaly is úgy érkeztem az Audi Sport R8-kupába, hogy a vetélytársak tisztában voltak az addig elért eredményeimmel és megadták nekem azt a tiszteletet, amit én is megadok mindenkinek, akivel versenyzek. Nehezen indult, de egy idő után már nem az számít, hogy nő vagy férfi ül a volán mögött, hanem az a mérvadó, hogy mit ért el a pályán.

Az autósok világában hol a helye, a rangja az F3 Asian Championship Winter Series viadalnak?

A sorozat nagy előnye, hogy összeegyeztethető a többi F3-as bajnoksággal Európában, ezáltal pedig lehetőséget ad a pilótáknak egy szezonban több bajnokságban is részt venni. Ezzel együtt persze fárasztó is, ám sokunknak nincs más lehetőségünk a 2019-es szezonban. Nekem is ez az első évem, hogy egyszerre két bajnokságban is esélyem nyílhat a szereplésre. A menedzsmentem azért választotta ezt a sorozatot, mert amennyiben bekerülök az új európai W Series-be, elengedhetetlen, hogy tapasztalatot szerezzek előtte a Forma–3-as kategóriában. Úgy gondolom, hogy egy rendkívül erős nemzetközi mezőnyben lesz majd lehetőségem a fejlődésre.

Milyen elképzelésekkel vág neki a kiírásnak?

Ez lesz az első szezonom a formaautó-kategóriában, így a vezetéstechnika elsajátítása, a tapasztalatszerzés és a W Series-re felkészülés lesz az első. Ez nem jelenti azt, hogy nem fogok mindent megtenni, hogy a lehető legjobb helyen végezzek. Tisztában vagyok azzal, hogy van egy tanulási folyamat, amin végig kell mennem ahhoz, hogy eredményes lehessek.

Tizennyolc évesen egy korántsem szokványos életformának hódolhat. Mit szólnak ehhez a más beállítottságú, a baráti körhöz tartozó kortársak?

Mindenki, akivel eddig beszéltem, pozitívan ítélte meg, hogy azt csinálom, amit szeretek. Egy kicsit irigykedtek is miatta, mert sokan még nem tudják, hogy mi az életcéljuk. Remélem, ők is megtalálják majd a számításaikat.

Mit fogadott meg erre az évre?

Nem volt különösebb fogadalmam. Továbbra is szeretnék minden tőlem telhetőt megtenni azért, hogy a túraautózás vagy a formaautózás csúcskategóriájába eljuthassak. Az idén is folytatom azt, amiben hiszek: kitartás, elszántság és kemény munka által szeretnék eredményeket elérni.

A debütálás

Keszthelyi Vivien a burirami út előtt megerősítette, hogy mindössze néhány napig lesz lehetősége a tesztelésre. Ezért az első versenyen azt tűzte ki célként, hogy megismerje az autót, és a számára teljesen új kategóriában megszerezze az első tapasztalatokat, amiket az egész karrierje során hasznosíthat. A 10. helyről vágott neki a futamnak, amelyen 12-en álltak fel a rajtrácsra. A versenyt a holland Rinus van Kalmthout nyerte, a polepozícióból induló brit Dan Ticktum, aki a Forma–1-es Torro Rosso saját nevelésű pilótája, kiesett. Végül a nyolcadik helyen zárt pályafutása első Forma–3-as megmérettetésén Vivien, előtte ért célba párja, David Schumacher.

LTL


[related-post post_id="4102451"]

[related-post post_id="4101408"]

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!