2019.03.15. 09:02
Izgalmas idényre van kilátás
Vasárnap rajtol a Forma–1, a tesztek után a bukmékerek Vettelt tartják favoritnak.
Vasárnap rajtol a Forma–1, a tesztek után a bukmékerek Vettelt tartják favoritnak.
Közel már az igazság pillanata: a téli tesztidőszak után Melbourne-ben, a 2019-es F1-es évadot megnyitó Ausztrál Nagydíjon végre képet kaphatunk arról, hogyan állnak az erőviszonyok a sok lapítás és porhintés után.
A jó hír az, hogy szakmai berkekben is egyre inkább azt pusmogják: jó esély van arra, hogy az utóbbi évek egyik legintenzívebb, legszorosabb küzdelmét láthatjuk az idén.
A felkészülési időszak nyolc tesztnapjának összesített eredménye azt az általános vélekedést támasztja alá, hogy a Ferrari az idén talán tényleg elkapta a fonalat. Nem mintha tavaly nem lett volna elég jó a vörösök gépe, de az idei alkotásról, az SF90-ről valóban az volt a benyomása mindenkinek, hogy már nemcsak a szemmagasság van meg a Mercedesszel, hanem képesek felül is emelkedni a turbós hibridkorszak kezdete óta veretlen csapaton és annak W10 típusjelű alkotásán. A legjobb köridők toplistájának élén a tavaly csúnyán leszereplő Sebastian Vettel végzett, igaz, csupán hajszállal zárt a címvédő Lewis Hamilton előtt.
Kompromisszumoktól mentes
Mattia Binotto, a Ferrari új csapatfőnöke azt az álláspontot képviseli, hogy a helyzet közel sem annyira egyértelmű, mint ahogyan Hamilton és a közvélemény gondolja. Az új maranellói vezért talán az a fejlesztési potenciál is aggasztja, amit a Mercedes bemutatott. A csillagosok a második tesztre gyakorlatilag egy teljesen átépített autóval érkeztek, a rossz nyelvek szerint pedig ennek hátterében egy elképesztő mérnöki vállalkozás áll: a pletykák szerint a W10 olyan mértékben konfigurálható és variálható, hogy Hamiltonék mindenütt az adott helyszínhez maximálisan optimalizált, szinte kompromisszumoktól mentes autót kapnak majd a csapattól.
A melbourne-i nyitányra a bukmékerek Vettelt tartják a favoritnak, aki – mi mást mondhatott volna? – újra csupán annyit jegyzett meg, hogy ötödik ferraris idényében szeretne végre a legendás formáció következő világbajnokává avanzsálni:
Van bizonyítanivalója
– A csapat sokat fejlődött, így biztosan mókás évünk lesz. Az álmom továbbra is az, hogy a Ferrari világbajnoka legyek, de most még túlságosan korai erről beszélni – így a négyszeres vb-első, akit bírálatok tengere ért amiatt, hogy tavaly hibát hibára halmozva elpuskázta a bajnoki esélyeit, így most mindenképpen van bizonyítanivalója.
Olyannyira, hogy a rossz nyelvek már arról is pusmognak: ha ezt is elszúrja, a vörösöktől annak ellenére sem kap újabb esélyt, hogy szerződése 2020 végéig érvényes…
A legszebb az lenne, ha valóban háromesélyes lenne a bajnoki küzdelem: sokan vannak, akik szerint erre is van sansz, köszönhetően annak, hogy a Red Bull is ígéretes előszezont futott újdonsült motorszállító partnerével, a McLarennel közösen töltött három év után tavaly a Toro Rosso oldalán már a javulás jeleit mutató Hondával.
- Mészáros Sándor -
Hamilton: a Ferrari valóban gyorsabb
– A Ferrari valóban nagyon gyors, gyorsabbak tőlünk – hangzott a vörösök előnyét fél másodpercre taksáló Hamilton értékelése, ám talán nem túlzás azt feltételezni, hogy azt mondta, amit mondania kellett: ezzel „ráterhelte” a fő esélyes közel sem tehermentes szerepét a nagy riválisra, Vettelre, aki tavaly sem bírt el ezzel a nyomással.
Az immáron ötszörös világbajnok persze sietve hozzátette: – Minden kihívásra készen állunk. Még keményebben fogunk dolgozni, mint eddig, így semmi okunk az aggodalomra!