Sport

2019.03.14. 11:57

Kemény tréningek a luzitán tavaszban

Nyíregyháza - Helebrandt Máté remek feltételek között készülhetett Pokrovenszki József irányításával.

A felkészülés hajrájában jár Helebrandt Máté. A Nyíregyházi Sportcentrum kétszeres olimpikon gyaloglója vasárnap tért haza a portugáliai edzőtáborból, és hamarosan az idei első versenyén áll rajthoz.

Az előző évben is bejött

Tavaly is Albufeira volt a főhadiszállás, ami a turisták által igen kedvelt luzitán város, és Portugália déli részén, az Atlanti-óceán partján található. Most kétszer is ott készült Pokrovenszki József tanítványa. Lisszabontól még Faróba repültek, onnan jó félórányi buszozásra van Albufeira.

– Az idén az első alkalommal még január végén a gyaloglóválogatott tagjaként utaztunk ki – kezdte élménybeszámolóját immár itthon Helebrandt Máté. – Az az edzőtábor háromhetes volt, a mostani csak kettő és fél. Utóbbin már csak edzőmmel, Pokrovenszki Józseffel gyakoroltunk. Az időjárás, a körülmények tökéletesek voltak. Tavaszias időben, 16–20 fokos melegben edzhettünk, eső csak egyszer esett. Az óceán közelsége miatt a szél időnkén kissé kellemetlen volt, ám ez versenyeken is gyakran előfordulhat.

– Hétfőtől szombatig napi két edzést tartottunk, ezeken több mint százötven kilométer körül teljesítettem. Vasárnap csak egy könnyű futás várt rám, akkor szakítottunk időt a kikapcsolódásra. Volt mit kipihennünk, nem mentünk sehova, csak a szálloda medencéjének partjára. A kiválóan felszerelt konditeremben TRX-edzések voltak, illetve az itthon megszokott gyógytornagyakorlatokat végeztem.

– A szállás pazar volt, a több mint negyven négyzetméteres apartmant mindennel felszerelték, és egyedül laktam benne. Svédasztalos volt a reggeli, az ebéd és a vacsora. A hazai ízeket egyszer Józsi bá’ odavarázsolta, lencselevest főzött.

A stopper és a pulzusszám

– Amit terveztünk, azt mindent elvégeztünk, ezek alapján jó formában vagyok. A stopper­óra és a pulzusmérő alapján jó fizikai állapotban vagyok, ami biztató a szezon előtt. Bár azt is tudjuk, hogy minden a versenyeken dől el – így Máté.

Az idei fő verseny az őszi katari vébé lesz, ám igen közel van az első megmérettetés, hiszen jövő vasárnap a hagyományoknak megfelelően a szlovákiai Gyűgy ad majd otthont az ötven kilométeres országos bajnokságnak. Tavaly betegség miatt nem tudott elindulni Máté, azt megelőzően viszont aranyat gyalogolt. Remélhetőleg most is így lesz.