SZON - PR cikk

2016.09.05. 10:10

Egy szerviz, ahova 2000 kilométerről is járnak

<strong>Minden ember életében egyszer, vagy többször eljön az a pont, amikor válaszút elé ér. Van, aki megragadja a lehetőséget, és van, aki megfutamodik. </strong>

Minden ember életében egyszer, vagy többször eljön az a pont, amikor válaszút elé ér. Van, aki megragadja a lehetőséget, és van, aki megfutamodik.

Baksa Lajos nyíregyházi vállalkozó kétszer is merészet gondolt, és ma már kollégáival közösen sikerrel vezeti a BMW gépjárművek szervízelésével foglalkozó BST Autó Kft-t.

A történet még 1995-ben kezdődött, amikor Baksa Lajos és gyermekkori ismerőse létrehoztak egy szintén BMW-ket forgalmazó márkaképviseletet. 2014-ben pedig két munkatársával összefogva megalapították jelenlegi vállalkozásukat.  Bár saját bevallása szerint nincs sok gyakorlata az autószerelésben, illetve autóvillamossági területen, kiemelkedően képes teljesíteni pénzügyi és cégirányítási szinten. Gépészmérnöki végzettsége mellé egy közgazdászi végzettség is társul, így a vállalkozás biztos kezekben van.

Az induláskor a legnagyobb nehézséget a szükséges műhely, a hozzátartozó gépek és berendezések anyagi finanszírozása jelentette. Több bankkal is tárgyalt az ügyben, kezdetben sikertelenül. Magánszemélyként a Raiffeisen Banknál intézte ügyeit, így próbát tett náluk is. A szükséges hitelkérelmet ide is benyújtotta, ahol az igénylés pozitív elbírálást kapott.

Tapasztalatai szerint az autószerviz működésén igen jól lehet érezni a gazdaság aktuális állapotát. Közgazdasági ismereteiből merítve megfogadta azt a tanácsot, miszerint a válságban fejleszteni kell, új szolgáltatásokat bevezetni, hogy talpon tudjanak maradni. Akkor bővítették a műhelyt, pályázat útján jutottak pluszforráshoz – a válság elmúltával pedig ezekre az alapokra építkezhettek.

A konkurencia mellett és ellenére is olyan jól teljesítettek, hogy a teljes hitelösszeget kevesebb, mint öt év alatt visszafizették. Persze ezen a ponton még nem lehetett megállni. Folyamatosan újítanak, fejlesztenek, mind technikai, mind technológiai szinten, hogy az ügyfelek azt kapják, amit elvárnak: maximális profizmust és teljes körű szervizt.

A tökéletes, minőségi munka fenntartása érdekében az alkalmazottakat is rendkívüli figyelemmel választják ki, ritka a fluktuáció. Szakács Gábor elektroműszerész és Tilk József gépészmérnök kollégái több éven keresztül megnyerték a BMW szerelők közötti versenyt, sőt, ők ketten képviselték Magyarországot a világbajnokságon.

Ügyfeleikkel leginkább internetes vagy telefonos kapcsolatot ápolnak, folyamatosan frissítik a weboldalukat, hogy mindig naprakész információt nyújtsanak, illetve választ kínáljanak a gyakori kérdésekre. A hírek mellett szakmai anyagokat is feltöltenek, a jellemzően márkahű ügyfelek egyre inkább kíváncsiak az ilyen témákra is.

Baksa Lajos és cége rendszeres támogatója a speciális mentősöknek, gyermekmentő szolgálatoknak, illetve különböző alapítványoknak. Szabadidejében legszívesebben a családjával közösen utazik, vagy horgászik, kertészkedik. A vállalkozás sikerét és hírnevét egyébként mi sem bizonyítja jobban, mint hogy még Franciaországból is érkeznek visszajáró ügyfeleik.

Így lepte meg a Raiffeisen Bank a szegedi mestercukrászt

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában