PR CIKK

2022.12.09. 11:29

A reptéri parkolót követően is érhetnek kellemetlenségek

Mindannyian izgatottan várjuk az éves szabadságunkat, legyen az télen vagy nyáron. A gyors bepakolást követően már indulhatunk is a reptéri parkolóba, ahonnan egyenes az út a felszálló pályáig. Előfordulhat azonban, hogy az örömünket valamilyen nem várt esemény árnyékolja be, például törlik a járatunkat.

Forrás: repteriparkolocentrum.hu

A reptéri parkolóba való érkezés után sem lehetünk mindig nyugodtak

Mondhatnánk, hogy a tökéletes utazás záloga a jó szervezés. Úgy gondoljuk, ha minden apró részletre odafigyelünk, nem akadályozhat bennünket semmi abban, hogy a kikapcsolódásunk teljesen gondtalan és önfeledt legyen. Ha kellően alaposak vagyunk, a gépjárművüknek is megtalálhatjuk a legmegfelelőbb helyet a Reptéri Parkoló Centrum reptéri parkolójában a távollétünk alatt. 

A gondos szervezés ellenére is megesik, hogy azon gondolkodunk, mi történne egy nem várt fordulat esetén. Ha lekésnénk a gépünket, akkor bizony számos olyan kellemetlen helyzet adódhat amellyel szembe kell néznünk. Egy ilyen volumenű probléma mellett eltörpül az a kérdés, hogy bepakoltuk-e rendesen a bőröndünket, vagy az, hogy lesz-e dugó a főúton. 

Mit tegyünk, ha járattörlés áldozatai leszünk?

Bár ritkán, de megesik, hogy törlik a járatunkat. Nincs is rosszabb annál, mint amikor az utazás, amire egész évben vártunk, semmissé válik. Ilyenkor azt érezhetjük, hogy a rengeteg készülődés és szervezés mind felesleges volt, és még az égiek is összeesküdtek ellenünk. Mielőtt teljesen pánikba esnénk, vizsgáljuk meg, hogy milyen lehetőségeink vannak. Noha valószínűleg már nem érünk időben oda, ahova szerettünk volna, nincs minden veszve. 

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a hatályos jogszabályok a segítségünkre lehetnek egy ilyen helyzetben, ugyanis a törvény kimondja, hogy járattörlés, nagymértékű késés vagy túlfoglalás esetén a légitársaságnak kötelessége visszatéríteni a repülőjegy vételárát, esetleg valamilyen más módon eljuttatni bennünket az adott úti célra. 

Van olyan eset is, amikor nem jár kártérítés?

Bizony, hiába a reptéri parkolóba való rohanás, ha a repülőgépünk nem száll majd fel. Akadnak olyan faramuci helyzetek, amikor még csak a kártérítésre sem számíthatunk. Amennyiben a gép baleset vagy sztrájk miatt nem tudott a kijelölt időpontban felszállni, és a törlésről is időben tájékoztatást kaptunk, nem igényelhetünk kártérítést. Ugyanez a helyzet akkor, ha elérhető valamilyen helyettesítő járat egy közeli időpontra. 

Habár az, hogy akár hoppon is maradhatunk, nem valami biztató, de jó, ha tudjuk, hogy a légitársaságnak minden helyzetben kötelező tájékoztatást és segítséget nyújtani az utasok számára. Szerencsére a járattörlés kifejezetten ritkán fordul elő, így tervezzük bátran a következő nyaralásunkat, hiszen jó eséllyel minden a lehető legnagyobb rendben fog zajlani. 

(PR CIKK)

 

Címkék#alh_szon

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában