szon-sportoldal

2012.04.26. 09:51

Harmadik hely a Rába Ringen

A Tatabánya Rallyval startoltak a rally túrás versenyzők az idei szezonban. A minőségileg nem igazán kiváló, nagyon nehéz és a vezetéstechnikát maximálisan igénybe vevő Rába Ring számos technikai gondot, végül hat pontot hozott a kisvárdai rallysok számára.

A Tatabánya Rallyval startoltak a rally túrás versenyzők az idei szezonban. A minőségileg nem igazán kiváló, nagyon nehéz és a vezetéstechnikát maximálisan igénybe vevő Rába Ring számos technikai gondot, végül hat pontot hozott a kisvárdai rallysok számára.A Szabó-Ignácz 2009-es bajnok páros egy év kihagyás után új autóval és technikailag felkészülve utazott Tatabányára. A fiúk már előre tudták, hogy a számukra nem ismeretlen szűk, padkás pályán a legkisebb hiba is végzetes lehet a verseny kimenetelét illetően.

Szombaton, már az első gyorsasági szakaszban elromlott a differenciálmű, így nem tudták befejezni a távot, még a helyszínen kellett orvosolni a problémát. A fiúk azonban nem adták fel, kérelmet nyújtottak be a versenybizottság felé, indítványozva a versenyük folytatását. Este tíz órára kapták a pozitív, de elég nagy hátrányokkal tarkított folytatási engedélyt, miszerint öt perc büntetővel, az utolsó helyről indulva ülhetnek a volán mögé.

„Gondolkodás nélkül, és a büntetések ellenére örömmel fogadtuk a választ, hogy folytathatjuk a versenyt.” - kezdte élménybeszámolóját a pilóta, Szabó Norbert. „Este tíz óra után orvosoltuk az autó differenciálmű hibáját a szervizcsapat főszereplésével. Csapatunk tagjai az elmúlt heti fárasztó és kimerítő felkészülés ellenére, leküzdve az álmosságot is, hajnalig dolgozott a lada rendbe tételén.” - mondta Szabó.

Vasárnap reggel autóba ültek a fiúk a minél jobb eredményért való küzdés szellemében, hiszen ebben a sportban minden megszerzett pont aranyat ér, s akár egy pont is döntő lehet év végén, a Rally Túra sorozat befejeztével. Szabó és Ignácz összeszokott, precíz és pontos autózása, Szabó vezetéstechnikai tudása a második gyorsaságin is kevésnek bizonyult, a szerencse ismét elpártolt mellőlük.

„A második gyorsaságin a hűtővizünk folyt el, így kénytelenek voltunk ismét megállni. A közelben lévő nézők segítettek vízhez jutni. Péterrel a helyszínen megjavítottuk a sérült csövet, feltöltöttük a hűtőrendszert és beálltunk a szervizpontra. Itt ismét a csapatunk minél gyorsabb, de annál szakszerűbb munkájára volt szükség a hiba helyreállításának érdekében.” - mondta a pilóta, aki a harmadik gyorsaságin sikeresen túljutva, hibázott a negyedik szakaszban.

„Egy széles jobbos kanyarban alig tudtunk megállni, mert lent maradt a gázpedál. A ladát leáramtalanítottuk és a gyors javítás után, ekkorra viszont már jelentős időhátránnyal a hátunk mögött, folytattuk a versenyt.” - mesélte a navigátor, Ignácz Péter.

Az időhátrányokat a problémamentes szakaszokban gyors tempóval leautózva, a verseny végére a szerencse is a fiúk mellé szegődött. Megannyi technikai gond után is a negyedik helyre száguldottak a kisvárdai rallysok. De nem ez a szerencse! Ez az eredmény a szervizcsapat magas szakmai tudásáról és az ők autóversenyzői tehetségükről adott számot. A szerencse akkor jött, amikor kiderült, hogy végül harmadikok lettek, az előttük autózó versenyzők büntetésének köszönhetően.

A Szabó-Ignácz páros és a mögöttük álló szervizcsapat megérdemelten kapta meg azt a hat pontot, melyért a futam előtti héten, és a verseny egész ideje alatt keményen megdolgoztak. A fiúk és a csapat teljes erő-illetve autó bedobással készül a május végén megrendezendő, a Rally Túra H1 kategóriájának következő, ózdi állomására, melyen reméljük, hogy nagyobb szerencsével és legalább egy ilyen harmadik hellyel autóznak a Lada VFTS társaságában a borsodi városban.

Durucz Gabi

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!