Kisvárda hírei

2012.11.14. 18:23

Táncos keddek Kisvárdán

Kisvárda – A táncház rendjében szólisztikus, páros, esetenként lánc– vagy körtáncok váltják egymást, az egyes táncfajtákhoz szervesen illeszkedő muzsika kíséretében.

Kisvárda – A táncház rendjében szólisztikus, páros, esetenként lánc– vagy körtáncok váltják egymást, az egyes táncfajtákhoz szervesen illeszkedő muzsika kíséretében.A még élő táncház élménye mozgásba lendítette a saját gyökereik iránt érdeklődő városi fiatalok fantáziáját. Kisvárdán először a Múzeumok Éjszakáján 2009–ben a Református Gimnázium és a Rétközi Múzeum a Táncház táncos kedden címmel a „Kurta lábú kisfiú, járjad te is, ujjuju!” rendezték meg először a táncházat. Ezt követően mintegy tíz alkalommal volt táncos kedd a Múzeumban. Egy év kihagyást követően kedden, november 13– újra beindult a táncház kedden Kisvárdán. A táncházat Gyöngy Ilona és Gyüre Tamás néptánc oktatók vezették. Ez alkalommal viszont új formában folytatódik tovább.

A magyarországi hagyományőrzés egyik legkiemelkedőbb, nemzetközileg is elismert modellje az 1970–es években kialakult táncház módszer, amely a szellemi, kulturális örökség megőrzésének olyan közösségorientált művelődési mozgalma, amely az élet minden területét átfogóan, tudományos alapokon teszi gazdagabbá a hagyományoktól elszakadt XXI. századi ember életét.

Képességfejlesztő múzeumi foglalkozások

– Dr. Bene János, a Szabolcs–Szatmár–Bereg Megyei Múzeumok Igazgatóságának igazgatója és Oláhné Móré Mária, a Kistérségi Szociális Szolgálat kisvárdai intézményvezetője együttműködési megállapodást írt alá a Rétközi Múzeum, mint muzeális intézmény szolgáltatásainak igénybevételére – mondta Dr. Vofkori Mária történész, múzeumigazgató. Fogyatékos Személyek Nappali Ellátásával karöltve, oktatási–képzési szempontból hasznosulva valósuljanak meg a fogyatékkal élők felzárkóztatását, integrálását segítő képességfejlesztő múzeumi foglalkozások. A Rétközi Múzeum a pályázat eredményeként lehetőséget nyújt a formális oktatás támogatására a kíváncsiságra, az érdeklődésre, a jókedvű aktivitásra és befogadásra. Négy típusú foglalkoztatási formán belül tizenegy különféle tematikájú foglalkozássorozat szerepel a „Tanulok, hogy befogadjam” a projektben, 31 foglalkozással.

Személyiségfejlesztés, a partnerség erősítése

– Az autizmussal, egyéb értelmi akadályozottsággal élő gyermekek és fiatalok szociális készségfejlesztését segítik a múzeumpedagógiai tematikus programok. Innovatív eszközeivel jól integrálhatók a sérült gyermekek személyiségfejlesztésébe, ugyanakkor elősegítik intézményünk és a Rétközi Múzeum közötti partnerség erősítését. A tanév végéig tartó projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, az Új Szécsényi Terv keretében valósul meg mondta befejezésül – Dionné Dócs Mária szociálpedagógus a Kistérségi Szolgálat Fogyatékos Személyek Nappali Ellátás munkatársa.

Vincze Péter

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!