A fészekrakó év után szárnyalni akar Michelisz Norbert

Michelisz Norbert, a BRC Racing Team pilótája Hyundai i30 N TCR versenyautójával a Hungaroringen
Michelisz Norbert, a BRC Racing Team pilótája Hyundai i30 N TCR versenyautójával a Hungaroringen - © Fotó: MTI, Sóki Tamás
Tiszaszalka – A Hétvezér Baptista Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola tornacsarnokában több mint 650 gyermek vastapssal fogadta a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciójának egyik nagykövetét, Michelisz Norbertet, a SEAT Leon Európa-kupa és többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes autóversenyzőt.


Bár az idénynek vége, korántsem alszik téli álmot Michelisz Norbert. A SEAT Leon Európa-kupa és többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciójának egyik nagyköveteként járt Tiszaszalkán, ahol készségesen beszélt pályafutásáról, aktuális teendőiről és a jövőjéről.

– A Pécshez közeli Himesházán nőttem fel, és már korán „megrészegített” a benzingőz, az égett gumi, a fékbetét illata, hiszen nagybátyám autószerelő és raliversenyző volt. Hétéves koromban épített nekem egy vaskeretes kisautót, amivel szülői felügyelettel körözhettem a falunkban – idézte fel gyermekkorát.

Feledhetetlen emlék

Bő másfél évtizede, 2002-ben Norbert ült a tévé előtt, árgus szemekkel fürkészte a Forma–1-es közvetítést, ahol Wéber Gábor volt a szakértő. A felirat igencsak felkeltette azt érdeklődését.

– A neve alatt az állt, hogy szimulátor-világbajnok. Ez olyannyira felpiszkálta a kíváncsiságomat, hogy azonnal utánaolvastam a neten. A zsebpénzemből megvettem azt a videojátékot, amivel versenyeztek: a Grand Prix Legends-t. Különböző internetes bajnokságokban indultam vele. A szimulátoros eredményeim lehetővé tették, hogy megismerkedjek Wéber Gáborral, aki akkoriban a Zengő Motorsport legsikeresebb autóversenyzője volt. Ő ajánlott be Zengő Zoltánhoz, a csapat tulajdonosához.

A hungaro­ringi tesztnapon 21 évesen ültem először igazi verseny­autóban. Feledhetetlen emlék: mindössze három tizeddel maradtam el a nap legjobb köridejétől.

Egy évvel később, 2006-ban a Zengő Motorsport benevezte a Suzuki Swift Kupába, ahol az első időmérőn egy másodpercet vert a második helyezettre.

– Megnyertem a sorozatot, és a következő idényt már a Renault Clio Kupában töltöttem, és ismét bajnok lettem. A SEAT Leon Európa-kupában 2008-ban Monzában az első nemzetközi futamgyőzelmemet arattam, és ennek köszönhetően vendégszereplőként debütálhattam a túraautó-világbajnokságon Japánban. A következő évben az elejétől a végéig vezetve nyertem meg a bajnokságot. Óriási megtiszteltetés volt, hogy átvehettem az év tehetségének járó díjat.

A Zengő-Dension Team benevezte a 2010-es WTCC-re, és számára az idény csúcspontja az évadzáró versenyhétvége volt.

Sikeresen váltott

– Makaóban a második futamon az első győzelmemet arattam a sorozatban. Az első magyar voltam, aki világbajnoki nagydíjat nyert. Az összetettben a kilencedik helyen zártam az évet, az újoncok között pedig a legjobbnak bizonyultam. Az új esztendőben a csapat a BMW 320 TC-re váltott. Korábban soha nem vezettem hátsókerék-meghajtású versenyautót. Óriási élményt jelentett az a 70 ezer ember, akik megtöltötték a Hungaroring lelátóit. Az volt az első WTCC-futam Magyarországon, és jó visszaemlékezni a hazai közönség előtt elért második helyre.

Pályafutása egyik legsikeresebb éve volt a 2012-es esztendő: a Hungaroringen győzött, és még kétszer állhatott dobogóra a szezonban, így összetettben hatodikként zárt. A BMW után a 2013-as idénynek egy Honda Civic volánja mögött vágott neki, és siker koronázta a váltást – hétszer állt dobogóra, Szuzukában pedig az első futamot megnyerte. Rá egy évre összetettben a hatodikról előrelépett a negyedik helyre.

– Sikerült megelőznöm a Honda két gyári versenyzőjét, az olasz Gabriele Tarquinit és a portugál Tiago Monteirót is, ami nagy büszkeséggel töltött el. 2015-ben Tarquini négy ponttal megelőzött, emiatt maradt bennem hiány­érzet, de összességében nem lehetek elégedetlen az év végi hatodik hellyel. Főleg, hogy újra sikerült győznöm a Hungaro­ringen. Aztán egy évtized után elköszöntem a Zengő Motorsporttól, és a Honda gyári csapatának, a JAS Motorsportnak a versenyzőjeként folytattam tovább.

– A szerzett pontok és a dobogós helyezések számában is egyéni rekordot döntöttem, ráadásul a 2016-os utolsó futam utolsó kanyarjáig úgy állt a helyzet, hogy a legjobb hondásként világbajnoki harmadik leszek, sajnos végül Tiago Mon­teiro egyetlen ponttal megelőzött. Tavaly Katarban világbajnoki második lettem a svéd Thed Björk mögött. Az idei év számos újdonságot hozott, hiszen a WTCC átalakult, módosított szabályokkal és autókkal folytatódott immár WTCR néven. Továbbra is ez maradt a világ első számú túraautó-bajnoksága, ráadásul rég nem látott erős mezőnnyel. A Hyundai Motorsport gyári pilótájaként a BRC Racing Team színeiben versenyeztem. Azt terveztem, hogy megnyerem a bajnokságot, de nem sikerült, ezért aztán most minden eddiginél elszántabban várom 2019-et azért, hogy megszüntessem magamban ezt a hiányérzetet – említette Michelisz Norbert, aki továbbra is a Hyundai Motorsport gyári versenyzőjeként lesz ott a WTCR rajtrácsán. Gabriele Tarquini a valaha volt legidősebb autóversenyző lett, aki a FIA sorozatain bajnoki címet nyert: november 18-án 56 év 262 naposan nyerte meg a túraautó-világkupát.

Fűti a bizonyítási vágy

– Szerencsés embernek tartom magam, hiszen azzal tölthetem a napjaimat, amit igazán szeretek csinálni. Beilleszkedtem a Hyundai Motorsport közegébe, megkedveltem az ott dolgozó embereket, ráadásul a mezőny legerősebb autóját vezethetem. Rajtam kívül a bajnoki címvédő Gabriele Tarquini, valamint a márkához újonnan csatlakozó holland Nicky Catsburg és a brazil Augosto Farfus lesz még a Hyundai alkalmazásában. Fűt a bizonyítási vágy, hogy megmutassam, képes vagyok legyőzni Gabriele Tarquinit. Az idei egyfajta fészekrakó év volt a Hyundai-nál. Ha a címvédőt legyőzöm, akkor harcban lehetek a bajnoki címért is. Még december végén a portugáliai Portimaóban tesztelünk, és szép lassan szeretném megalapozni a jövő évi sikereimet.

Erőt merít a szemekből

Tiszaszalkán a Hétvezér Baptista Általános Iskola, Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola tornacsarnokában több mint 650 gyermek dörgő vastapssal fogadta a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciójának egyik nagykövetét.

– A csillogó szempárok látványa teljesen feldobott, ebből biztosan erőt merítek. Nekem megtiszteltetés, hogy itt lehettem.

– Nekünk is van két kislányunk (a 7 hónapos Mira és a 20 hónapos Emma), és bár sokszor vagyok tőlük távol, nagyon jó visszatérni hozzájuk – mondta Michelisz Norbert.

Névjegy: Michelisz Norbert

SEAT Leon Európa-kupa és többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző
Születési idő: 1984. augusztus 8.
Születési hely: Himesháza
Pályafutása: a túraautó-világbajnokság első magyar résztvevője, 2012 és 2015 privát bajnoka. 2017-ben az összetett pontverseny 2. helyén végzett, ezzel ő lett a magyar autósport első világbajnoki érmese. 2017. december 6-án bejelentették, hogy a túraautó-­világbajnokság és a TCR nemzetközi széria egyesülésével 2018-tól elindul a túraautó-világkupa. 2018. január 30-án kiderült, hogy Michelisz a Hyundai-okat futtató BRC Racing színeiben folytatja pályafutását, a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini csapattársaként.

LTL


Tiszaszalka - Ritkán fordul meg Tiszaszalkán a túraautó-világbajnokság első magyar résztvevője. Dörgő vastaps Péntek délelőtt épp a Beregben „túrázott” Michelisz Norbert, de mindezt nem ad hoc jelleggel tette, hanem a Baptista Szeretetszolgálat cipősdoboz-akciójának egyik nagyköveteként. Nagy kő e...



Vásárosnamény.
SZON.HU






hirdetés