2017.06.24. 17:24
Nincs országmárka jó bormarketing nélkül
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén.
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén.
Bánhegyi Zsófia hangsúlyozta: a bormarketing szorosan összefügg a gasztronómiával, ezért ezt a két területet az ügynökség együtt kiemelten kezeli. Emlékeztetett: kidolgozták a bormarketing-stratégiát, amelynek alapja az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának megállapodása. Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt: ahhoz, hogy az őszi szüret zökkenőmentes legyen, a felkészülést már most el kell kezdeni. Figyelembe kell venni, hogy termőtájanként eltérőek a szőlőfajták, így a felvásárlási árak is, ezért fontos az árprognózis, és az, hogy elkészüljön a termelő és felvásárló kapcsolatát szabályozó együttműködési szerződés tervezete, amely mintául szolgál.
A hazánkba érkező, folyóborként értékesített borászati termékek mennyisége az elmúlt években folyamatosan csökkent: 2013-ban 530 ezer hektoliter volt, tavaly pedig már csak 163 ezer.
- MTI -