Helyi közélet

2017.06.24. 17:24

Nincs országmárka jó bormarketing nélkül

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén.

Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén.

Bánhegyi Zsófia hangsúlyozta: a bormarketing szorosan összefügg a gasztronómiával, ezért ezt a két területet az ügynökség együtt kiemelten kezeli. Emlékeztetett: kidolgozták a bormarketing-stratégiát, amelynek alapja az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának megállapodása. Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt: ahhoz, hogy az őszi szüret zökkenőmentes legyen, a felkészülést már most el kell kezdeni. Figyelembe kell venni, hogy termőtájanként eltérőek a szőlőfajták, így a felvásárlási árak is, ezért fontos az árprognózis, és az, hogy elkészüljön a termelő és felvásárló kapcsolatát szabályozó együttműködési szerződés tervezete, amely mintául szolgál.

A hazánkba érkező, folyóborként értékesített borászati termékek mennyisége az elmúlt években folyamatosan csökkent: 2013-ban 530 ezer hektoliter volt, tavaly pedig már csak 163 ezer.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában