Helyi közélet

2018.10.18. 07:56

Felvisított a kapásjelző, igazi vízi szörny akadt horogra

Levelek - A fotók elkészítése után visszanyerték a bajszosok a szabadságukat, hogy mások is örömüket leljék bennük.

A múlt heti számunkban írtunk arról, hogy Vass István a Leveleki-víztározónál október 6-án fogott egy 16,5 kilogrammos, 130 centiméter hosszúságú harcsát. A cikkben még úgy nyilatkozott, hogy élete eddigi legnagyobb halát fogta meg, azonban alig telt el pár nap, mindez már a múlté, mert azóta újabb egyéni rekord méretű harcsát akasztott meg.

Felvisított a kapásjelző

A legfrissebb élményére így emlékezett vissza lapunk kérésére:

– Az elmúlt szombat éjjel is a szokásos helyen, a kedvenc vizemen, a Leveleki-víztározón horgásztam Kocsis Feri barátommal együtt. A megbeszéltek szerint korábban érkeztem ki azon a délután, úgy fél 5 körül, hogy még sűrvedésre be tudjuk horgászni az előre eltervezett területet. Tudatosan horgásztunk, előre megbeszéltük, hogy melyik botot milyen távolságra és irányba helyezzük ki – elevenítette fel a fogás körülményeit Vass István. – Most is kárász taktikát alkalmaztuk, mivel hogy mást nem sikerült fognunk. Az első kapás váratott magára 22 óra 10 percig, akkor Feri barátom hozott a partra egy 10 kilogrammos harcsát. Volt még az éjszaka folyamán több kisebb jelzés is arra, nem mentünk hiába. Telt-múlt az éjszaka, plusz 3 fokot mért a hőmérő. Amikor már kezdtünk volna elszenderedni a horgászszékben, az elektromos kapásjelző visítására felriadtunk. Hajnali 3 óra 30 perckor az én botomról érkezett a jelzés és egy jó negyedórás küzdelem után sikerült fotóra csábítani egy 155 cm hosszú, 24.4 kg súlyú harcsát.

Hosszú hétvége jön…

– Számomra is hihetetlen volt, hogy már egy hét elteltével sikerült a saját csúcsomat megdöntenem, most már ez a harcsa életem legnagyobb hala, de remélem, hogy sok hasonló vagy még nagyobb fogja még követni. Még azért a reggel is tartogatott egy kis meglepetést számunkra, ugyanis 6 óra körül a cimborám botján ismét kapás volt, s meg is fogta a „tettest” egy 2 kilós bébiharcsa személyében. Természetesen a reggeli fotók és videó elkészítése után visszanyerték a bajszosok a szabadságukat, hogy mások is örömüket leljék bennük. Talán mondanom sem kell, ezen a hétvégén – mivel ráadásul most egy hosszú hétvégéről van szó –, szinte már kötelező program lesz kilátogatni a leveleki horgászparadicsomba, bizakodva a sikerben. Bízom benne, hogy ismét „torzulnak majd a botok”! – tette hozzá Vass István.