Nyíregyháza

2021.04.09. 11:30

Minden tanulónk visszavágyik az iskolába

Az online oktatásnak megvannak az előnyei és a hátrányai is a nyíregyházi pedagógus szerint.

Fotó: Kotricz Zoltán archívuma

Immáron egy éve állítja kihívás elé a tanárokat és a diákokat a világjárvány miatt bevezetett online oktatás. A nyíregyházi Abigél Többcélú Intézmény pedagógusa visszavágyik a katedrára, de véleménye szerint bizonyos területeken fejlődést is hozott a kialakult helyzet.

– Tavaly november óta dolgozunk távoktatásban, amelyhez új tanítási és tanulási módszerek elsajátítására volt szükség. A fiatalabb generációnak könnyebben ment az átállás, az ő ismereteik kiterjedtebbek – mondta el Kotricz Zoltán középiskolai tanár. – Testnevelő tanárként még nehezebb a helyzetem, ugyanis gyakorlati tantárgyat online formában átadni nap mint nap nem kis próbatételt jelent.

Előnyök és hátrányok

– Nem terhelhetjük túl a diákokat, éppen elég felkészülniük az érettségi tantárgyakból. Sok helyen akár három iskoláskorú gyermek is van a családban, nem egyszerű megoldani, hogy mindenkinek legyen megfelelő technikai eszköze a tanuláshoz. Azonban testnevelésből is meg kell felelniük az elvárásoknak, továbbá a mozgás feltöltődést is nyújthat egy ilyen hosszú, korlátozásokkal teli időszakban.

Fotó: Kotricz Zoltán archívuma

– A tanulók akár a maguk javára is fordíthatják ezt a helyzetet, megspórolják az utazási időt, szabadabb, kötetlenebb az időbeosztásuk. Az oktatás egyik legfontosabb összetevője, a személyes interakció viszont eltűnt, a kérdés-válasz módszer használata lassabb lett. Éppen ezért nagyon fontos az iskola részéről, hogy állandó kapcsolatot tartson fenn a diákokkal, ösztönözze, feladatra késztesse őket. Az oktatási intézmények mellett a szülőknek is oda kell figyelni gyermekükre, mert még egy jobb képességű tanulóval is előfordulhat, hogy egy hosszabb szüneten érzi magát.

Oktatás és számonkérés

– Van egy csengetési rendünk, órarendszerűen haladunk. A tantárgy elméleti részéhez szükséges anyagokat feltöltöm, ezt tudják böngészni és elmélyíteni a diákok. A hangsúly mégis a tantárgy gyakorlati részén van, ezért igyekszem olyan feladatokat adni, melyek felkeltik a gyerekek érdeklődését és szívesen el is végzik – avat be a pedagógus. – Szerencsére egyre több olyan videó található az interneten, például a Nyíregyházi Egyetem volt és jelenlegi szaktanárainak anyagai is, amelyek egy-egy feladat komplett, technikailag pontos végrehajtását mutatják be.

– Népszerűek manapság a fitness vagy a konditermi edzések a fiatalok körében, így én is zumba, aerobik, vagy akár afrikai táncos feladatokkal színesítem a feladatkört. Természetesen csak olyan jellegű gyakorlatokat adhatunk ki, amiket otthon, teljes biztonságban, egyedül is el tudnak végezni a diákok, mint a saját testsúlyos edzések vagy a core izmok erősítése.

– Mindig kérek visszajelzést. Ma már számtalan telefonos alkalmazás létezik, amelyekkel mérni tudjuk a megtett távot, lépéseinket vagy épp mennyi kalóriát égettünk el. Így amikor futásos feladatot adok ki, a diákok akár egy képernyőfotó elküldésével igazolhatják, hogy megcsinálták a feladatot. Elméleti anyagnál ellenőrző kérdéseket teszek fel, abból úgy is kiderül, ki az, aki foglalkozott a témával. Persze nem lehet mindent számonkérni, sokszor a diák becsületére van bízva, elvégzi-e.

– Az online oktatás sok olyan új dolgot hozott, ami fontos tapasztalat lehet a jövőre nézve, de minden tanulónk visszavágyik már az iskolapadba és minden pedagógus is azt szeretné, ha a tanítás normális keretek között folytatódna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában