2022.01.11. 09:04
Aurélék a nemzetközi porond felé nyitnak
A huszonkét esztendős nyíregyházi pilóta ralikrosszban bronzot, raliban bajnoki címeket autózott.

Ifjabb Bartha Aurélék már nem fognak száguldozni a Hondával
Fotó: KM-archív
Versenyben gazdag sikeres esztendőn van túl Bartha Aurél. A huszonkét esztendős nyíregyházi fiatalember immár hat éve ült először versenyautó volánja mögé a kunmadarasi pályán. Jöttek az amatőr sikerek, tavaly pedig két szakág országos bajnokságán állt rajthoz. Ralikrosszban a Swift HybridRX Cup sorozatban a Nyirád Motorsport színeiben a bajnoki dobogó harmadik fokára állhatott.
A boldogkőváraljai volt a legjobb
Raliban még fényesebb lett az érem, ráadásul kettő is, hiszen az ORC P 12 géposztályban és a Youngtimer 2WD kategóriában a navigátor Szarka Dáviddal (ő bátonyterenyei, és tetoválószalonja van, a szerk.) az Inter Europe Team színeiben bajnoki címet szereztek a Honda Civickel.

– Úgy vágtunk neki a ralis szezonnak, hogy a P12-es kategóriában az első helyen zárjunk, és az autóban ne okozzunk nagy kárt, hiszen az nem fért volna bele, hogy nagyot essünk autóval – kezdte érdeklődésünkre Bartha Aurél.
– Jól sikerült felkészíteni a Hondát, az új autót is szinte újjáépítettük, így a korábbi hibákat orvosolni tudtuk. Mentálisan, fizikálisan is készültem, edzőterembe jártam, hogy legyen elég kondim, hiszen két sorozatban versenyezni eléggé fárasztó. Ralikrosszban öt versenyen indultam, a raliban mind a hét futamon.
– Leginkább a boldogkőváraljai verseny jött be, amelyen nagy küzdelem után sikerült felállni a dobogó legfelső fokára – folytatta a remek pilóta. – Negatívumként talán csak a székesfehérvári kiesésünket említhetem. Az sem a saját hibánkból történt, hanem mert az előttünk indult autóból kifolyt az olaj, és azon elcsúsztunk.
Fordra váltottak
Raliban az utolsó verseny a Nyíregyháza Rally volt, az Európa-bajnoki pályán remekeltek Aurélék.
– Úgy indultunk neki a versenynek, hogy a P 12-ben a rivális (Helembai Csikar Zsolt, Szebenszki Csaba) hét ponttal volt előttünk. Ők végül egy árokban kötöttek ki, ami el is döntötte a végeredményt.
– Ami az idei terveket illeti, ralikrosszban ismét indulok a hibrid Suzukival. Ami a ralit illeti, a Hondát lenyugdíjaztuk, megy a garázsba, maximum édesapám fog vele indulni rali legendben. Mintegy másfél éve építünk egy Ford Fiesta R200-at, ezzel szeretnénk indulni, de nem az egész szezonban, hanem csak három versenyen. A Mecsek Rallye mindenképpen közte lesz, mert a kedvenc pályám. És idén szeretnék a nemzetközi porond felé nyitni – mondta végezetül az idei terveiről az édesapja vezette családi vállalkozásban dolgozó versenyző.