2014.12.17. 17:09
Spórolás az új matricával?!
Nyíregyháza - Tizenkilenc települési önkormányzat képviselői kaptak tájékoztatást az útdíjrendszer kedvező változásairól a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Díjkötelessé tehetnek olyan útszakaszokat, amelyeknek a használatáért eddig nem kellett fizetni.
Nyíregyháza - Tizenkilenc települési önkormányzat képviselői kaptak tájékoztatást az útdíjrendszer kedvező változásairól a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Díjkötelessé tehetnek olyan útszakaszokat, amelyeknek a használatáért eddig nem kellett fizetni.
– A kormány évek óta foglalkozik a megyei matricák kérdésével, vannak hatástanulmányok, és ezek elérhetőek lesznek – jelentette ki Kurucz Éva kormányszóvivő. Most még csak ízlelgetjük az új összetett szót. Megyematrica... A majdani bevezetése túlmutat nem a budapesti agglomeráción, nem az ott közlekedőket akarják megadóztatni.
– A megyei matricák bevezetésével olcsóbbá válik az autópályák használata helyben, míg a tranzitforgalom többet fizet. Az egyeztetések folyamatosak: egyeztetnek a fuvarozókkal és az önkormányzatokkal, a kormány pedig a szerdai ülésen foglalkozik a témával – említette Kurucz Éva, aki nyomatékosította, hogy „a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása”.
A tervezet szerint a tíznapos, a havi és az éves matricák megmaradnak, és a tarifájuk sem emelkedik. A megyematricákat ezek mellett lehet megvásárolni. Mindenki egyénileg döntheti el, hogy neki mi éri meg.
– Az ötezer forintos éves megyei matrica megvásárlása havi szinten egyetlen liter benzin árának megfelelő, mintegy 400 forintnyi kiadást jelent, így sokkal olcsóbb megoldás a közel 43 ezer forintos éves országos matricánál. Az autópályák elkerülése – az időveszteséggel nem is számolva – a hosszabb megtett út miatt ennél jelentősen magasabb költséggel járna – jegyezte meg Fónagy János, a tárca parlamenti államtitkára.
Hozzátette: a minisztérium várakozásai szerint nem kell tartani a forgalom tömeges átterelődésétől a vidéki nagyvárosok, agglomerációs települések és a külső kerületek útjaira, ezzel éppen ellentétes folyamatként új úthasználók megjelenésével számolnak az autópályákon. Akik korábban a rendszeres 5–10–20 kilométeres utazásokra nem váltottak matricát, a kedvezményes árú megyei matricák megjelenésével a gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb sztrádákat választják majd a belterületi útszakaszok helyett. Budapest valamennyi megyeszékhelyről kedvezőbben, olcsóbban lesz elérhető, mint korábban. A megbeszélésen megjelent polgármesterek és delegáltjaik jelezték: a megyei matrica bevezetésének szándékával alapvetően egyetértenek.
– A megyei matricák bevezetésével olcsóbbá válik az autópályák használata helyben, míg a tranzitforgalom többet fizet. Az egyeztetések folyamatosak: egyeztetnek a fuvarozókkal és az önkormányzatokkal, a kormány pedig a szerdai ülésen foglalkozik a témával – említette Kurucz Éva, aki nyomatékosította, hogy „a kormány célja a közlekedők helyzetének javítása”. A tervezet szerint a tíznapos, a havi és az éves matricák megmaradnak, és a tarifájuk sem emelkedik. A megyematricákat ezek mellett lehet megvásárolni.
MTI/KM