PR CIKK

2022.12.09. 11:34

Ezért a 4 dologért lett mégis sikeres a 29”-os MTB

Nagyon nehezen jött el bárminemű változtatás a montigyártás történelmében, de nagyjából 10 éve az amerikai piacon végre debütált a 29”-os modell. Aztán szép lassan igyekezett meghódítani az európai kétkerekű lovasok szívét is, ami nem volt egy könnyű menet.

Forrás: kerekparwebshop.eu

Sőt, igazából még most sem mondhatjuk ki biztosan, hogy elérte a célját, de azt sem, hogy nem. A 29”-os bicaj ugyanis valahol még mindig a küszöbön a toporog, hogy a bringások felfedezzék az előnyeit. Ebben a cikkben kiemeljük 4 olyan tulajdonságát a gépnek, ami miatt megéri ezt a modellt választani. 

Nagy, nagyobb és a legnagyobb

Habár időrendi sorrendben nem így kerültek piacra, de most már három különböző kerékmérettel lehet montihoz jutni. A Kerékpárwebshop.eu 29”-os, 27,5”-oss és 26”-os MTB cangákat is forgalmaz, így egy helyen össze tudja hasonlítani akár a kínálatot. 

A hegyi bringák alapvetően robusztus járművek, de egymás mellé téve akár mind a három típust, akár csak a két végletet, mindenképpen látványos a különbség. Egy viszonylag apró változtatás és mégis szinte az egész drótszamár működése megváltozik - pusztán annak fizikai adottságai miatt.

Tank kétkeréken

Alapvető elvárás a montik kerekeivel szemben, hogy ne akadjanak fenn gyökereken, kiálló kődarabokon. A széles és vastag gumik meg is feleltek az elvárásnak, ám a 29”-os MTB tényleg egy tankhoz hasonlóan rongyol át mindenen, ami az útjába kerül. Teszi mindezt úgy, hogy ebből a biciklis vajmi keveset vesz észre. 

Jobb stabilitás

Fizikai törvényszerűség, hogy minél nagyobb területen találkozik a kerék a talajjal, annál jobb lesz a tapadás. Ebből egyenesen következik a könnyebb kezelhetőség, ami ad egyfajta megnyugtató magabiztosságot az éppen lejtőn lefelé száguldó bringásnak.

Végre egy járgány a 180 cm-nél magasabbaknak

A 26”-os modellek egy magasabb személynek már meglehetősen kényelmetlennek bizonyultak. Persze, a kerékméret nem minden, a váz mérete legalább ugyanilyen fontos. A 29”-os bicaj azonban ebben is módosításokat hozott magával, hiszen ekkora papucsokat nem lehetett enélkül a klasszikus vázra felszerelni. Szóval az átlag feletti magassággal rendelkezőknek adva van végre egy olyan gép, amin hátfájás nélkül tudnak tekerni. 

Kevesebb esély a defektre

Defekt bárhol előfordulhat, de a terepen, az éles szélű köveken nagyobb az előfordulási aránya, mint a városban. A méretesebb gumi kisebb szögben találkozik a veszélyt jelentő kiszögellésekkel, ezért halványabb rá az esély, hogy az valóban kárt okozna. Bár a gyártók igyekeznek duplafalú felnikkel óvni a gumik épségét, és a felhasználóknak is számos lehetőségük van az ilyen fajta kellemetlenségek kivédésére, az csak plusz pont, hogy kevésbé érintett ebben a gyakori jelenségben a bringa.

A 29”-os MTB azoknak lesz ideális társa, akik hosszú terepes bevetésekre mennének vele, és megvan hozzá a szükséges testmagasságuk.
(PR CIKK)

Címkék#alh_szon

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában