Autó - Motor

2018.04.25. 11:47

Miskolc ralira egyre jobb formában

Interjú Farkas Kálmánnal a JG2 Racing csapatvezetőjével a Miskolc Rally előtt.

Interjú Farkas Kálmánnal a JG2 Racing csapatvezetőjével a Miskolc Rally előtt.

Az új versenyzőid Egerben szépen teljesítettek, most hétvégén jön a Miskolc Rally. Ismét új és számukra ismeretlen pályák várnak rájuk. Hányszor lehet végig menni a pályafelíráson? Mire is lehet ez elég számukra?

- A kérdés jó, csak fordítva kell kérdezni. Azt kellene megtudakolnod mennyi időnk, van rá pénteken, hisz a 4 órakor kezdődik a prológ, és ugyebár a gyorsok elég messze vannak Miskolctól. Ráadásul ebben az évben a két legénynek minden gyors új lesz. A segítség, a sporttársak elmondásaiból fog összetevődni. Kértem, hogy most az egyszer figyelmesebben írják fel a pályát. Talán kicsit kevés lesz, de szerintem megoldják egy is szürkeállomány turbósítással.

A három gyorsot háromszor kell majd teljesíteniük. 6,3km-től, 11,45 kilométeresig lesznek a hosszok. Nem is sok, de nem is kevés. Több viszont amihez a sprinteken szoktak. Mint tudjuk a kocsinak meg sem kottyan annyi táv, a pilótákkal mi a helyzet?

- Végre közelítünk egy normális távhoz. Majd egyszer eljutunk annyi nevező indulóhoz is, hogy legalább 33km legyen egy szakaszba pld 4. gyorssal, hogy az eleje ne érje el a hátulját, még baleset esetén sem. Ez persze szervezés kérdése. No meg szándék és akarat a rendezőktől. Fokozatosan keményednek a fiúk minden rally2 futamon. Ez az év erről szól. Nem várok el lehetetlent, csak mindig egy permanens javulást. Persze még a háttérben a csapat többi tagjának is fejlődni kell, és az autónak is.

Eger Rally óta történt fejlesztés a kocsin?

- Persze az Adamka! Bizonyára tudod, én nem könnyen adom fel a technikai harcot. De, ami ezzel a makacs autóval történik nekem is sok. A gyár állítja, hogy ez megfelel az ígért paramétereknek. Sajnos becsületes, és profi több felőli mérések, tesztek, bizonyítékok támasztják alá, hogy nagyon sok hiányzik a motor erejéből. Már elég sok dolgot kipróbáltunk, és mi sem tudjuk mi az oka. A vita tárgya sajnos elég sok lóerő. Nem szeretném részletesen ecsetelni, de elég, ha annyit mondok, a francia 208-as ugyanazon a padon több tucat pacival jobb. Mondok egy furcsa dolgot, a 95-ös benzinnel is ugyanúgy rajzolja a nyomaték ábrát, mint a 100-assal. Számunkra ez érthetetlen, bármilyen szakemberhez visszük. Sajnos itt nincs két-három választható benzinminőségű programkapcsoló sem! Hogy mikorra oldjuk meg nem tudom, de úgy látszik kizárásos alapon minden porcikáját lassanként ki kell cseréljük, mire rájövünk. Ez sok idő. Hátha a Szombathelyre megtaláljuk azt a ménest. Addig is azt kértem a legényektől, hogy lendületből autózzanak, mint a régi szép időkben, egy csipetnyi bátorsággal megtoldva. Az autó többi része szenzációsan profi!

Új verseny, jó autó, kilenc gyors. Mit is vársz el a versenyzőidtől?

- Az előzőek fényében, látok javulást a gép-ember összecsiszolás tekintetében. Még azonban egy verseny után még nem lehet következtetéseket levonni. Persze mindenkinek az első hely a vágya. Hát ezt én nem tagadom, jó lenne. Ám még mindig fontos a célba érés. Technikai sport lévén semmi sem biztos. Úgy megyünk, mint a meszes, az autó már kezes, bármi lehet! Visszanézve az Egert hatalmas technikai kalandjaink voltak, remélem, most simább lesz a Miskolc várva várt futama. Egyet tudok mondani, beosztjuk az erőnket okosan, mert már ez bevált legutóbb is. Azt nézzük, hogy vagy húsz hibát követtünk el tételesen, és ezt nem fogjuk, mert tanultunk belőle. Akkor máris jobb, élvezetes lehet a verseny, még a nézőknek is.

Persze a legfontosabb, hogy a szurkolóink, és reklám partnereink meg legyenek elégedve,!

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!