Balkan Trophy

2019.08.01. 15:00

A nyíregyházi páros páratlan sikere

A nyíregyházi Hegedűs Tamás és Borbély Zsolt győzelmével végződött az idei Balkan Trophy verseny.

A korábbi futamok sikerén felbuzdulva harmincnégy csapat indult el a Balkan Trophy 2019 off-road ralin, amelynek a rajtja Szarajevóban volt, és Thesszalonikiben hirdették ki az eredményét. A győztes H1-team elnevezésű nyíregyházi duóból Hegedűs Tamás vállalta a sofőri szerepet, Borbély Zsolt pedig az anyósülésről szolgált hasznos tanácsokkal.

Borbély Zsolt és Hegedűs Tamás a Suzuki Jimny ajtajánál

Az egyszerűsége az előnye

– Én már tavaly is elindultam a párommal, és akkor a negyedikek lettünk. Olyan kellemes benyomások értek, hogy visszavágytam a Balkan Trophyra, ami verseny és túra is egyúttal. A párom most nem tudott jönni, barátommal, korábbi munkatársammal, Zsolttal ültünk a Suzuki Jimnybe. Ez volt a mezőny legkisebb terepjárója, és éppen az egyszerűsége volt az előnye – fejtegette az autóiparban tevékenykedő Hegedűs Tamás.

A versenyszervezők ily módon hirdették az autós portyát: „A Balkan Trophy 2019 nem egy hosszú hétvégés kiruccanás, nem egy társas­utazás, nem egy egyéni bóklászás. Ez a kihívások futama, ahol megküzdünk magas hágókkal, vízesésekkel, goromba hegyoldalakkal, ugyanakkor életed egyik meghatározó emléke lesz, melyre reményeink szerint örömmel gondolsz majd vissza”.

Az útra koncentráltak

– A szervezők minden apró részletre ügyeltek, nekünk „csak” teljesíteni kellett a kilenc napra lebontott távot, eközben a gyorsaság és a tájékozódás számított. Menet közben pusztán sejtésünk volt arról, hogy milyen pozícióban tartunk, a legvégén derült ki az első helyünk – vette át a szót a TÜF Szerviz műhelyvezetője, Borbély Zsolt, majd bemutatta azt a tartalmas roadbookot, amelyből tökéletesen lehetett tájékozódni.

– A kiadványból tudtuk, hogy az aktuális etap éppen mettől meddig tart, aközben mit érdemes megnézni. Más kérdés, hogy mivel az útra koncentráltunk, sokat nem érzékeltünk a tájak szépségeiből.

Zötykölődés a szerpentinen

– Bosznia-Hercegovinából indultunk el, Montenegrón, valamint Albánián keresztül haladva Görögországban értünk célba.

– Az eleje szórakozásnak tűnt, aztán ahogy belemelegedtünk, egyre inkább keményebb lett a meló. Komolyabb gondja nem volt a kocsinak, a lengéscsillapítóval és a fékbetétekkel kellett csak többet foglalkozni, de Zsolt időben megoldotta a felmerülő problémát – dicsérte társát Hegedűs Tamás.

– Olyan helyeken is jártunk, ahol szakadék volt a közelben, ám észleltük, és azonnal lefékeztünk. Albánia szer­pentinjein zötykölődtünk, szerencsére jól bírta a kiképzést a Suzuki Jimny. Életre szóló élmény volt a Balkan Trophy. Remélem, hogy az unokáimnak sokat tudok majd mesélni a versenyről a meghitt karácsonyi estéken – utalt a távoli jövőbe Borbély Zsolt.

Most debütált a Toyota Land Cruiser 76

A szintén nyíregyházi Szaszala Tamás is többször indult már el a Balkan Trophy mezőnyében. Ezúttal Sipos Istvánnal a 15. helyen végeztek, de korántsem a helyezés volt a lényeg számukra.

– Ez volt az első komoly útja a Toyota Land Cruiser 76-nak. Úgy debütált, hogy a mintegy 3800 kilométerből közel 1600 kilométert földes, murvás talajon kellett haladni.

– Mivel sok a hozzám hasonló visszatérő résztvevő, minden eddiginél összeszokottabb volt a csapat az idei versenyen.

– Noha TT Team volt a nevünk, az esti összetartásoknál TT Terasszá változott át – említette Szaszala Tamás, aki többek között megjárta már Marokkót (Saharun), valamint a Dél-Kárpátokat (Carpathian Trophy) is az előző terepjárójával.

 

A Balkan Trophy 2019 útvonala

1. nap: Szarajevó–Niksic (230 km); 2. nap: Niksic–Podgorica (130 km); 3. nap: Podgorica–Durres (240 km); 4. nap: szerviznap; 5. nap: Durres–Pogradec (260 km); 6. nap: Pogradec–Szkopje (270 km); 7. nap: Szkopje–Kyustendil (200 km); 8. nap: Kyustendil–Bansko (200 km); 9. nap: Bansko–Thesszaloniki (270 km)

Ladányi Tóth Lajos

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában