Helyi gazdaság

2012.06.14. 19:16

Grando.hu: a válság ellenére bővülhet az internetes kereskedelem

Budapest, 2012. június 14., csütörtök (MTI) - Bár a válság miatt tavaly átlagosan 1,9 százalékkal esett vissza az Európai Unió tagállamaiban a kiskereskedelmi forgalom, az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült 2011-ben, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható a szektorban - közölte a grando.hu online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft. csütörtökön az MTI-vel.

Budapest, 2012. június 14., csütörtök (MTI) - Bár a válság miatt tavaly átlagosan 1,9 százalékkal esett vissza az Európai Unió tagállamaiban a kiskereskedelmi forgalom, az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült 2011-ben, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható a szektorban - közölte a grando.hu online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft. csütörtökön az MTI-vel.

A cég a GKIeNET kutatási adataira hivatkozva kiemeli, hogy az online kiskereskedelmi forgalom gyorsulása a magyarországi forgalmon is jól látszik: míg négy évvel ezelőtt az online kiskereskedelmi piac forgalma alig haladta meg a 60 milliárd forintot, tavaly már 150 milliárd forint körül volt, 2012-re pedig már 175-180 milliárd forintos forgalom várható.

Előrejelzések szerint 2016-ra az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül a fejlődő országokban is megközelítheti a fejlett államok 6 százalékos átlagát.

A közleményben idézik Ambruszter Gézát, a Gemius online kutatóintézet magyarországi vezetőjét, aki kiemelte: az online értékesítés Európán belül még mindig nyugaton a legelterjedtebb, sőt egyes országokban a teljes kiskereskedelmi forgalom 10 százalékát is meghaladja az e-kereskedelem aránya. A leggyorsabban fejlődő régió viszont Európán belül a közép-keleti: Lengyelországban az e-kereskedelem forgalma például 24 százalékkal nőtt tavaly.

Egyes kutatások szerint Európában az e-kereskedelem szárnyalása az okos telefonok, és táblagépek térnyerésével köthető elsősorban össze. Érdekes trend, hogy bár a legtöbb webshop rendelkezik mobil alkalmazással, a felhasználók szívesebben vásárolnak böngészőn keresztül a mobileszközeiken: a nagyobb képernyő-felbontással rendelkező eszközökön nagyobb arányban böngésznek a felhasználók e-kereskedelmi oldalakat - áll a közleményben.

Ambruszter Géza szerint a további fejlődést az internet népszerűsítésében kell keresni, valamint gondoskodni kell olyan e-kereskedelmi koncepciókról, amelyek beválthatják a hozzájuk fűzött reményeket. Az üzleti modellek kialakításában természetesen még ma is az Egyesült Államok jár az élen. Viszont a koncepciók átvételi ideje egyre rövidebb - mutat rá a közlemény szerint Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.

A Grando.hu az ország első online plázája, kínálatában jelenleg több mint egymillió új, garanciális termék szerepel, és 2,5 milliós közösséget képes elérni. A Grando az ország vezető e-kereskedelmi platformjait tömörítő allegroup.hu. Kft. cégcsoport tagja.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában