2021.12.29. 07:00
Elnyerték a kör bizalmát
A gávavencsellői vállalkozás a Logisztika Szolgáltató kategóriában kapott elismerést.
A Bizalmi Kör elnevezésű, országos lefedettségű vállalkozói szervezet a közelmúltban rangos elismerésben részesítette a Gégény Tamás vezette gávavencsellői Gégény Trans vállalkozást. A tulajdonos a kitüntetést a Bizalmi Kör Gáláján, a fővárosban vehette át, mégpedig a Logisztika Szolgáltató kategóriában.
Országos elismertség
– Huszonhárom éve vagyunk a kelet-magyarországi régió meghatározó gazdasági szereplője, ez az elismerés pedig országos ismertséget eredményezett – mondta megkeresésünkre Gégény Tamás, akitől megkérdeztük, szerinte miért a cégére esett a választás.
– Egy vállalkozás hírnevét rövid és hosszú távon is a megbízhatóság, a szolgáltatás minősége és a vevők elégedettsége határozza meg. Számunkra az a fontos, hogy a megrendelő áruja a megfelelő helyen, időben, minőségben és mennyiségben érkezzen meg – sorolta a cégvezető, akit arra is megkértünk, mutassa be röviden a vállalkozást, kiemelve a cég mérföldköveit.
Mint elmondta, az 1998-as alapítástól kezdve a Gégény Trans fuvarozással és szállítmányozással foglalkozik. Fő tevékenységük a műtrágya-fuvarozás, melyet kis tételben telephelyük, Gávavencsellő környékén is forgalmaznak.
– A megyében piacvezető belföldi fuvarozók vagyunk, építőanyag, műtrágya és túlméretes szállítmányok fuvarozását is vállaljuk, valamint veszélyes áruk szállítására is van engedélyünk – tette hozzá Gégény Tamás. Lapunk arra is kíváncsi volt, hogy a Gégény Trans működésére, illetve magára a logisztikai ágazatra miként hatott a koronavírus-járvány.
– A Covid okozta világgazdasági válságot természetesen a mi iparágunk is nagyon komolyan megérezte, hiszen a szállítmányozáshoz hasonló, alapvetően kiszolgáló jellegű ágazatokat mindig hatványozottan érintik a fogyasztói igényekben, a fogyasztói magatartásban bekövetkező változások.
– A közúti szállítás szereplői szerencsére kisebb károkat szenvedtek el: bár tömegével álltak le a kamionok, és tavaly tavasztól nyár végéig mintegy 10-30 százalékos kapacitáscsökkentés jellemezte a piacot, az áruszállítási igények megnövekedésekor a közúti fuvarozók tudtak a leggyorsabban reagálni – fogalmazott a vállalkozó, aki szólt a logisztikai iparág egyik legnagyobb problémájáról, a sofőr-, a raktáros- és a gépkezelőhiányról is.
Munka is lenne, de...
– A járvány kirobbanásakor tömegével jöttek haza Magyarországra, illetve a régió többi országába a Nyugat-Európában dolgozó sofőrök, hiszen a leépítések következtében először az ő munkahelyük szűnt meg. Az év elején ezek a sofőrök visszatértek a különböző nyugat-európai országokba, és a régióban visszaállt a korábbi helyzet: az eszközpark adott, munka is lenne, de nincs elég szakképzett ember, aki üzemeltetné az eszközöket – beszélt az ágazat kihívásairól Gégény Tamás, akitől megtudtuk, a gépparkjuk jelenleg több mint 30 Scania járműből áll.
– A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete árufuvarozói tanácsának tagja is vagyok, a tanácson belül a belföldi fuvarozók versenyképességét próbáljuk megőrizni, segíteni, a járművezetők munkakörülményeit jobbá, biztonságosabbá tenni.
A Covidot a mi iparágunk is nagyon komolyan megérezte Gégény Tamás
Gégény Tamás a Bizalmi Kör Gáláján vehette át az elismerést
Fotó: Gégény Tamás archívuma