Helyi közélet

2015.07.07. 17:01

Királyhelmecieknél jártak a testvériskolások

Királyhelmec, Cégénydányád - A nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása jegyében a Felvidéki Királyhelmeci Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskolába látogattak el a cégénydányádi diákok.

Az első állomásuk a sárospataki Rákóczi vár volt, majd a sátoraljaújhelyi libegő következett. A cégénydányádiak mazsorett műsorral és színdarabbal mutatkoztak be, és egy felvidéki népdalcsokrot is előadtak.

– Vendéglátóink szintén műsorral kedveskedtek nekünk. A közös ebéd után továbbutaztunk Kassára, ahol idegenvezetős városnézésen vettünk részt – említette Királyné Bodó Klára, a cégénydányádi iskola igazgatója. – A Szent Erzsébet székesegyházban elhelyeztük az emlékezés koszorúját „Rákóczi Ferenc szarkofágján”, és közösen elszavaltuk a Himnuszt. Egy délelőttöt töltöttünk Közép-Kelet-Európa második legnagyobb állatkertjében, a kassai zooparkban. A 2300 méteres barlangtúrán az Aggteleki cseppkőbarlang csodálatos képződményeivel szembesültünk. Végül a miskolctapolcai barlangfürdő medencéiben pihentünk. Ősszel visszavárjuk a királyhelmecieket.