Helyi közélet

2017.09.15. 15:25

Újabb három kormányablak nyílik megyénkben és más utakra kényszerítik a kamionokat

Szabolcs-Szatmár-Bereg - A Magyar Közútnak „csak” az üzemeltetés és karbantartás a feladata, az útfelújításokról nem a cég dönt.

Szabolcs-Szatmár-Bereg - A Magyar Közútnak „csak” az üzemeltetés és karbantartás a feladata, az útfelújításokról nem a cég dönt.

– Év végéig újabb három kormányablak nyílik megyénkben, s mindent megteszünk a mezőgazdasági osztatlan közös földtulajdonok felszámolásának felgyorsítása érdekében – jelentette be a pénteki megyei közgyűlés meghívottja, Román István. Megyénk közelmúltban kinevezett kormánymegbízottja hozzátette: „jó szomszédként”, megbízható partnerként tekint a megyei önkormányzatra.

Halló fülekre talált Ferkovics Tibor (Jobbik) napirend előtti felszólalása, Tuzsér polgármestere ugyanis a júliusban Komorónál történt kamionbaleset kapcsán azt javasolta: a közgyűlés tegyen lépéseket annak érdekében, hogy ilyesfajta veszélyes anyagokat a jövőben csak vasúton lehessen szállítani.

Veres János (MSZP) a Jósa András kórház volt vezetőinek ügyében született bírósági ítéleteket, s az ügy tanulságait ecsetelte, Helmeczy László (Összefogás Megyénkért) arra emlékeztetett, hogy ő már jóval korábban felemelte a szavát az anyagi visszaélések és a rossz döntések következményei miatt. Seszták Oszkár, a közgyűlés elnöke rámutatott: a holding létrehozásának kérdésében konszenzus volt a közgyűlésben, a késedelem a 20 milliárdos fejlesztési projekt sorsát veszélyeztette.

„Ettől még elfogadhatatlan”

Szóba került az új ukrán oktatási nyelvtörvény ügye is. Mint ismeretes, a törvény megtiltaná a közép- és felsőoktatásban az anyanyelven tanulás lehetőségét. A felszólalók valamennyien egyetértettek abban, hogy az anyanyelvhasználat az identitás és kultúra megőrzésének legalapvetőbb feltétele, s ennek korlátozása visszafordíthatatlan károkkal járna a kisebbségi közösségek számára. Seszták Oszkár az ukrán nacionalizmus vadhajtásának nevezte a tervezetet, s reményét fejezte ki, hogy az ügy mihamarabb megoldódik a nemzetközi diplomácia szintjén. Helmeczy László úgy vélte, a fő cél az orosz nyelv visszaszorítása Ukrajnában. – A törvény tehát nem kifejezetten a magyarok ellen irányul, de ettől még számunkra elfogadhatatlan – tette hozzá.

Más utakra kényszerítik a kamionokat

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságának munkájáról és terveiről átfogó képet adó Csapó László igazgató képviselői kérdésekre válaszolva elmondta: a cégnek az országos közúthálózat üzemeltetése és karbantartása tartozik a feladatkörébe, a felújításokról a magyar államnak van joga, lehetősége dönteni. A Magyar Közút szakmai véleményeket ad, hogy az egyes úthálózatokon milyen munkálatokra lenne szükség.

A tervek szerint a jövőben megújul például a Györtelek–Ököritófülpös közötti szakasz, a nagy teherforgalmat bonyolító 4105-ös út, a Balkány–Geszteréd–Bököny vonal. A Vásárosnaménytól Csengersimáig vezető úthálózaton szintén hatalmas a (kamion)forgalom, itt súlykorlátozó táblákat helyez ki a Magyar Közút, így terelve más utakra a nagytestű járműveket. – Hogy ne sérüljön a magyar fuvarozók érdeke, akik kérelmezik, indokolt esetben mentességet kapnak a korlátozás alól – jelezte Csapó László.

KM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában