Nyíregyháza hírei

2013.09.25. 09:20

Nem hagyják elkallódni a tehetségeket

Nyíregyháza -&nbsp; <em>Iskolánk négy pedagógusa kapott a közelmúltban „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” kitüntetést. A rangos elismerést a Tehetséghidak projekt keretében végzett magas színvonalú tehetséggondozó munkával érdemeltük ki</em> – meséli büszkén Huszárné Kádár Ibolya, a Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium igazgatója, aki Garai Miklós, Gergelyné Pivarnyik Rita és Tisza Zsuzsanna mellett szintén Bonis Bona-kitüntetett.

Nyíregyháza -  Iskolánk négy pedagógusa kapott a közelmúltban „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért” kitüntetést. A rangos elismerést a Tehetséghidak projekt keretében végzett magas színvonalú tehetséggondozó munkával érdemeltük ki – meséli büszkén Huszárné Kádár Ibolya, a Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium igazgatója, aki Garai Miklós, Gergelyné Pivarnyik Rita és Tisza Zsuzsanna mellett szintén Bonis Bona-kitüntetett.

– Intézményünkben nagy hagyománya van a tehetséggondozásnak, ennek szervezett formája az immár 13 éve működő Arany János Tehetséggondozó Program. Sokat tanultunk, hogy jól taníthassunk, a program keretében elsajátított pedagógiai tudás az oktató-nevelő munka minden területén jól alkalmazható, gondolok itt például a mentálhigiénés ismeretekre, a tehetségmodellekre, a jó gyakorlatokra. 2010-ben csatlakoztunk Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Programhoz, 2011-ben kiváló akkreditált tehetségpont lettünk – mondja Huszárné Kádár Ibolya, majd a gimnáziumban zajló tehetséggondozás három pillérével ismertet meg az igazgató, melyek az alábbiak: tehetségszűrés, tehetségsegítés és tehetségtanácsadás.

– Minden évben felmérjük az új belépők, a 9. évfolyamosok tudását, motiváltságát, így személyre szabott segítséget kaphatnak. A különféle szakkörök, nagy rendezvények és művészeti gálák a tehetségsegítés jegyében szerveződnek. Csütörtökön például a tornatermünkben rendezendő 5. Kutatók éjszakáján a természettudományokat szeretnénk közelebb hozni a fiatalokhoz. A testi-lelki egészségre figyelő mentálhigiénés szakember és a pszichológus tanácsokkal, iránymutatással látja el a tehetséges gyerekeket. Szisztematikus személyiségfejlesztéssel egyfajta profiltisztítást végeznek, azaz segítenek rávilágítani a versenyek lázában égő diákoknak arra, mely területen a legtehetségesebbek, s hogyan oszthatják be bölcsen az idejüket, energiájukat.

– Odafigyelnek az elfedett tehetségek felkutatására is: attól, hogy valaki nehezebben boldogul például a számok világában, képes lehet kimagaslót nyújtani valamely művészeti ágban! – mondja Huszárné Kádár Ibolya, hozzátéve: nem multifunkciós csodagyerekeket akarnak kinevelni, hanem olyan intelligens fiatal felnőtteket, akik tisztában vannak a saját értékeikkel, gyengeségeikkel, erősségeikkel, így céltudatosan képesek előre haladni, legyen szó továbbtanulásról vagy karrierépítésről.

– A diákok megemelt kötelező óraszáma (9. évfolyamon heti 35 óra) miatt félő, hogy a jövőben kevesebb ideje és energiája marad majd a tanulóknak a plusz kihívásokra, hiszen mindenkinek véges a kapacitása! Miként eddig, a legkisebb szabolcsi falvakba is szeretnénk eljuttatni a hátrányos helyzetű gyerekeknek esélyt adó Arany János Tehetséggondozó Program hírét. Meggyőződésem, hogy ez a „nulladik”, gazdagító évfolyammal induló gimnáziumi képzés a magyar közoktatás sikertörténete! – véleményezte a kormányokon átívelő programot a Zrínyi Ilona Gimnázium első embere.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!