Pénzügyek

2019.11.06. 10:45

Kiváló eredmények a Budapest Bank kisvállalkozási üzletágánál

A kisvállalkozások meghatározó szerepet játszanak a hazai gazdaság teljesítményében, ezért a Budapest Bank hosszú ideje elkötelezett támogatójuk és együttműködő partnerük.

A bank folyamatosan fejleszti elvárásaikhoz igazodva termékeit és szolgáltatásait, amelynek eredményeként a kisvállalkozói üzletágat dinamikus növekedés jellemezte az év első kilenc hónapjában. A kiváló eredmények elérésében nagy szerepe van a Budapest Bank fiókhálózatának. Erről beszélgettünk Tilistyák Péterrel a nyíregyházi bankfiók vezetőjével.

Az év első kilenc hónapjában a Budapest Bank a kisvállalkozói szegmensben jelentősen javította korábbi pozícióit. Hitelállománya 13%-kal bővült, az új hitelkihelyezések 30%-kal nőttek, az új kisvállalkozói ügyfelek száma pedig 41%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, ezek eredményeként az üzletág bevételei 15%-kal növekedtek. Ezzel a 0-200 millió forint közötti szegmensben a 3. helyezést, míg az 50-200 millió forint közötti árbevétellel rendelkező vállalkozásoknál 2. helyezést ért el.

A bank ügyfélkiszolgálási modelljét úgy építette fel, hogy a teljes fiókhálózatban, mind a 95 bankfiókban személyes kapcsolattartó, a kiemelt fiókokban pedig mikro specialista munkatárs áll az ügyfelek rendelkezésére. Az 50 millió forintnál magasabb éves árbevétellel rendelkező cégek esetében pedig a fiókvezetők biztosítják a kapcsolattartást, így a nyíregyházi fiókban Tilistyák Péter.

- Mióta vezeti a nyíregyházi fiókot, és mit tart fontosnak a munkájában?

- 15 éve dolgozom a Budapest Banknál. Vállalati kapcsolattartóként kezdtem, majd felkérést kaptam a kisvárdai fiók irányítására, 2011-től pedig a bank nyíregyházi fiókját vezetem. Itt a vezetői feladataim mellett a kiemelt lakossági és vállalkozó ügyfeleket látom el pénzügyi tanácsokkal, és dolgozok ki számukra olyan finanszírozási megoldásokat, amelyek a leginkább igazodnak az igényeikhez és a legkedvezőbbek a céljaik eléréséhez. Fontosnak tartom munkatársaim és magam számára is a folyamatos szakmai-, kompetencia- és személyiségfejlesztést annak érdekében, hogy ügyfeleinket minél magasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni.

- A kisvállalkozásokkal való együttműködésben mi a fontos az ügyfeleknek?

- Ebben a szegmensben is a személyes kapcsolat az alapja annak a bizalomnak, amelyen keresztül a bankra, mint üzleti partnerre tekinthet a vállalkozó. Ez a partnerség segítheti hozzá az ügyfeleinket céljaik megvalósításához, illetve vállalkozásaik fejlesztéséhez. Fontos, hogy kiválóan végezzük a munkánkat, elérhetőek legyünk a számukra, és hogy számíthassanak ránk a vállalkozásuk pénzügyi döntéseinél. Ügyfeleink elvárják, hogy mindig professzionális kiszolgálásban részesüljenek szakmailag és emberileg egyaránt, és mi e szerint támogatjuk őket.

- Milyen szempontok alapján hoz döntést egy kisvállalkozó a hitelválasztásnál?

- Megkérdeztük ügyfeleinket, és azt a választ kaptuk tőlük, hogy számukra a legfontosabb szempont az alacsony kamat, majd ezt követi az egyszerű igénylési folyamat és a gyors folyósítás. Mindezek nyomán átalakítottuk a kisvállalkozásoknak szóló hitelajánlatainkat, így a maximum 200 millió forint éves nettó árbevételű gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók már 18 hónapos működési múlttól hitelhez juthatnak akkor is, ha EVÁ-sok vagy KATÁ-sok. Az igénylés gyors és rugalmas: előre tájékoztatjuk ügyfeleinket a feltételekről, és a dokumentációs igény is minimális, pl. gazdasági társaságok esetében főkönyvi kivonatra sincs szükség. A kölcsönök szabadon felhasználhatók a vállalkozás gazdálkodásával összefüggésben, hitelkiváltásra is, tárgyi fedezet nélkül. Így például a folyószámlakölcsönnél egy a lejáratnál visszafizetés nélkül megújítható keretösszeget hagy jóvá a bank a folyószámlán 12 hónapos futamidőre, az éven túli kölcsönt pedig 13 és 72 hónap közötti futamidőre nyújtjuk fix havi törlesztőrészlettel.

- Milyen új termékekkel és szolgáltatásokkal várják az ügyfeleket a jövő évben?

- Az elmúlt időszakban a digitalizációval és az okos eszközök fejlődésével párhuzamosan a szolgáltatások teljessége és a minősége vált egyre inkább hangsúlyossá. Hosszú távon azok a szolgáltatók tudnak előnyre szert tenni, akik az ügyféligényt és az ügyfélélményt helyezik tudatosan az előtérbe, akik elsősorban megoldásokat és nem terméket értékesítenek, így növelve az ügyfélélményt. Ennek megfelelően a Budapest Bank kidolgozott egy digitális megoldásokra épülő pénzügyi asszisztens termék- és szolgáltatáscsomagot, amelyet jövőre vezetünk be. Ez segítséget nyújt majd a cégek adminisztrációs terheinek csökkentésében, lehetővé téve a számukra, hogy arra fordítsák az így felszabaduló időt, ami igazán fontos a számukra: a családjukra, tudásbővítésre, üzletélénkítésre vagy új ügyfelek megszerzésére. Hiszünk abban, hogy egy vállalkozás akkor lesz sikeres, ha az erősségeire tud fókuszálni, ami elsősorban a saját profiljának megfelelő tevékenysége, az új ügyfelek megszerzése, a megfelelő munkaerőgazdálkodás, a vállalkozásának a fejlesztése, a tudatos működés és a jövő építése.

(PR cikk)

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában