Nyíregyháza hírei

2013.05.23. 11:55

Erősítenék a helyi brandeket

Nyíregyháza - A szakemberek egyöntetűen állítják: Nyíregyháza képes megállni a helyét a turisztikai területén.

Nyíregyháza - A szakemberek egyöntetűen állítják: Nyíregyháza képes megállni a helyét a turisztikai területén.

Kilencedik alkalommal rendezték meg azt az Országos TDM Konferenciát, amelynek május 22-24. között Nyíregyháza adott otthont. Csütörtökön a szakemberek egy sajtótájékoztató keretében ismertették a konferencia célját. Somossy Eszter, a 2011-ben alakult Magyar TDM Szövetség alelnöke szerint fontos, hogy az ehhez hasonló szakmai napok keretében a különböző régiókból érkező szakemberek megoszthassák egymással tapasztalataikat, erősítsék az érdekképviseleti erejüket, valamint tájékozódjanak a különféle pályázati lehetőségekről.

– Nagy siker, hogy szövetségünk meghívást kapott a sport és turisztikai bizottság következő ülésére. Készül egy TDM-es rendelettervezet, melyet szeretnénk a bizottság elé tárni – mondta a 47 tagszervezetből álló Magyar TDM Szövetség alelnöke.

A konferencia házigazdájaként dr. Kovács Ferenc kiemelte a helyi TDM fáradságos munkáját, ami szerinte a nehézkes indulás után behozta a lemaradást, és ma már kiváló munkát végez. – Egyre népszerűbb turisztikai központ Nyíregyháza, azon belül is Sóstó. Ezt bizonyítja, hogy lassan már kevés lesz a meglévő szálláshelyek száma a megnövekedett érdeklődés miatt. Ezzel kapcsolatban a megyeszékhely polgármestere hozzátette: rengeteg kihasználatlan lehetőség és potenciál rejlik még Sóstóban, éppen ezért reméli, hogy a befektetőknek is izgalmas célpontot jelent majd Nyíregyháza ezen része.

– Megkezdődött az új uniós költségvetési ciklus tárgyalása, ebben a turisztikának is meg kell találni a megfelelő helyet – összegzett dr. Kovács Ferenc, aki szerint nagy megtiszteltetés, hogy otthont adhatnak ennek a szakmai konferenciának azután, hogy az utazási kiállítás belföldi díszvendégei lehetett Nyíregyháza.

Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke kiemelte, hogy céljuk a vendégéjszakák további növelése. – Meg szeretnénk mutatni a szakmának, hogy mik azok az adottságok, melyeket Nyíregyháza hordoz, és be fogjuk bizonyítani, hogy versenyképesek tudunk lenni a többi régióval szemben – fogalmazott Mogyorós Judit, aki hozzátette: azok a helyi brandek (állatpark, Zsindelyes Pálinkafőzde), melyekre eddig is építeni lehetett, továbbra is húzóerőt jelenthetnek, de melléjük továbbiakat is fel kell építeni.

KM-TG


A konferencián „Az ismeretlenségből a világ élvonalába - Turisztikai termékfejlesztés a Nyíregyházi Állatparkban” címmel előadást tartott Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark Nonprofit Kft. ügyvezetője, valmint dr. Podlovics Roland is. A Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. vezérigazgatója beszélt azokról a fenntarható szolgáltatás-fejlesztésekről, melyek Sóstón valósultak meg, vagy a jövőben megvalósulhatnak. A szakmai előadásokon szóba került az a határon átnyúló desztinációfejlesztés, mely a Kárpát-medencében, a TDM szervezetek összefogásával valósulhat meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!