Budapest hírei

2011.02.27. 12:58

Civilek: Megalapozatlanok a II. kerületi polgármester kifogásai a fonódó villamosok ellen

<p>Budapest - Tételesen cáfolják a civilek a II. kerületi polgármester állításait a budai fonódó villamosok ügyében. Vasárnapi közleményükben azt írják, hogy Láng Zsolt nem támogatni, hanem megakadályozni akarja a projekt megvalósulását.</p>

A közleményt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, a Budapesti Városvédő Egyesület, a Magyar Kerékpáros Klub, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub és a Greenpeace Magyarország jegyzi. Azt írják, a januári levélváltásban Láng Zsolt polgármester szakmai egyeztetést, nyitott, közös gondolkodást ígért. Ehhez képest - a civilek szerint - továbbra sem ad hitelt a közlekedéstervezők szakmai érveinek, saját érvelése bizonytalan, vállalhatatlan.

A civilek közleményükben azt írják, hogy az első levelükre küldött válaszában a polgármester olyan kifogásokat hozott fel a fonódó villamosok ellen, amelyeket számtalanszor cáfolták már nem csak civil szervezetek, hanem a Fővárosi Önkormányzat is.

A civilek szerint nem jogos a II. kerület aggodalma, hogy az Árpád fejedelem úton több lesz a dugó és ezzel összefüggésben a Bécsi út forgalma is megnő, ami jelentős hátránnyal jár az egész város közlekedésére nézve. A civilek emlékeztetnek arra, hogy a tervezők számtalanszor bizonyították már, hogy a projekt az Árpád fejedelem útján semmiféle torlódást nem okoz. Az új rakparti lehajtó átadása óta az esetleges torlódások az Árpád fejedelem úti sávok számától függetlenül alakulnak ki - írják.

A projekt nem tervez P+R parkolókat

Januári levelében a II.kerület vezetője nem támogatja, hogy a világörökség részét képező Bem rakpart pusztán egy közlekedési sáv legyen, ahelyett, hogy a város szép sétányává váljon. A civilek szerint a Duna-part jelenlegi nehéz megközelíthetőségét nem a belvárosi rakpartok túlnyomó többségén ma is meglévő villamosok, hanem az alsó rakpartokon futó gyorsforgalmi út okozza. A villamosok egyébként részét képezik a rakpart világörökségének, ezért a városkép nem kerül veszélybe. Emlékeztetnek, hogy a Batthyány tér-Margit híd szakaszon 1868 és 1970 között volt felszíni kötöttpályás közlekedés, amelyet nem környezetvédelmi okok, hanem a parkolóhelyek számának növelése miatt szüntettek meg.

Láng Zsolt január végi levelében arról ír, hogy a projekt miatt a Kacsa utcában eltűnne a biciklisek sávja, és veszélyes lenne "összengedni" a gyalogos, a kerékpáros és a villamos közlekedést. A civilek szerint a jelenlegi tervekben mind a kerékpárút, mind pedig a gyalogosok számára elegendő felület áll majd rendelkezésre. A kerékpárút Margit híd alatti átvezetését a felújításkor elkészített új alagút megoldotta. Mindazonáltal leszögezik, a kerékpáros közlekedés megtervezésével valóban felmerültek kifogásolható elemek, amelyek azonban kijavíthatók.

Cáfolják a civilek, hogy szó lenne a HÉV és a villamosok összekötéséről, ez szerintük technikailag sem lenne kivitelezhető. Közlik, a projekt nem tervez P+R parkolókat a város belső zónáit összekötő, sűrűn megálló járatokhoz, így a kerület tiltakozása ez ellen értelmezhetetlen számukra.

Végül a hat civil szervezet válaszában visszautasítja, hogy a II. kerület a projekt kapcsán Hagyó Miklós egykori főpolgármester-helyettest és a VEKÉ-t együtt említse. Hangsúlyozzák, éppen a civilek voltak azok, akik meghatározó szerepet játszottak abban, hogy Hagyó Miklós ellen különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt eljárás indult.

- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!