2021.03.06. 15:00
A magyarok kétharmada okoseszközt visel a csuklóján
Még kevesen fizetnek okosórával, de minden második hazai felhasználó figyeli a véroxigén-szintjét.
Forrás: Huawei
Kimagaslóan népszerűek az okoseszközök a magyar felhasználók körében – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary online felméréséből.
A válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is.
Az okoseszközök a sportolás és az egészségmegőrzés terén bizonyulnak a leghasznosabb társnak: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is.
Az okoseszközök vásárlásánál a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. A Huawei ezért is kínál többek között olyan okosórákat és vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyek ugyanúgy, egyszerűen csatlakoztathatók a különféle rendszereken – Android, iOS – futó okostelefonokhoz és egyéb eszközökhöz is.
Szintén rendkívül fontos a felhasználók számára
a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma.
Ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design sem tartozik a legfőbb kritériumok közé vásárlás előtt (41% és 39,9%), ugyanúgy, ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%).
Melyik funkciót használjuk?
A legtöbben sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják okosóráikat/okoskarkötőjüket. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét,
77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne.
Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket. Ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a telefonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő.
Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat: a vásárlás előtt állók 35 százaléka kifejezetten olyan készüléket keres, ami rendelkezik NFC chippel és képes a mobilfizetésre.