HAON Sziréna

2012.09.03. 09:31

Nem vetélytársa a Liszt az AD-nek

Debrecen - Jobban alakulnak az utasszámok, mint azt fél évvel ezelőtt bárki gondolta volna, s bízunk benne, hogy 2-3 éven belül a Wizz Air, vagy esetleg más légitársaságok is bázisrepülőterükké fogadják a debrecenit – mondta a Naplónak Meleghegyi Tamás József.

Debrecen - Jobban alakulnak az utasszámok, mint azt fél évvel ezelőtt bárki gondolta volna, s bízunk benne, hogy 2-3 éven belül a Wizz Air, vagy esetleg más légitársaságok is bázisrepülőterükké fogadják a debrecenit – mondta a Naplónak Meleghegyi Tamás József. A légikikötőt üzemeltető Airport Debrecen Kft. ügyvezetője arról is beszélt, hogy bár a nevek még nem publikusak, de már több légitársaság is érdeklődött az elmúlt időszakban, s új európai desztinációkon is dolgoznak. – Nem titok, hogy az áruszállítás esetében nagyobb távolságok is szóba kerültek, mivel ideális közép-európai leszállóhely lehetne a hajdú-bihari megyeszékhely az arab, a kínai vagy az indai áruk számára – jegyezte meg.

– Nem célunk a Liszt Ferenc repülőtérrel konkurálni, de azt szeretnénk, ha debreceni, mint a régió repülőtere, felkerülne a nemzetközi légiforgalom térképére – jelentette ki, megjegyezve: az utasvárókban már most internacionális a hangulat, sokszor magyar szót alig hallani, annyi a külföldről érkező utas.

Bővítenék az utazóközönséget

Teltházzal (150-160 személy) járnak a moszkvai charterek Debrecenbe, de már itthon is mutatkozik utazói igény Moszkva felé, melyet egyelőre nem tudnak kielégíteni. Ha változatlan marad, valószínűleg előbb-utóbb más légitársaságoknak is feltűnik majd a lehetőség… – így kommentálta a nemrég indult orosz járat népszerűségét a debreceni repülőtér vezetője. Meleghegyi Tamás hangsúlyozta, nem az a céljuk, hogy a Liszt Ferenc repülőtérrel konkuráljanak.

– A régió repülőterévé szeretnénk válni, amit az itt élők magukénak éreznek. Ehhez szerencsére a várostól is megkapunk minden segítséget, amennyiben állandó téma a város vezetői körében, hogyan tudják erre „terelni” az utazóközönséget. Ezt az együttműködést még nem tapasztaltam máshol. A napokban például az egyetem rektorával váltottunk néhány szót a hallgatók „megszólításáról”. Remélem, minél többekhez eljut, hogy innen már Milánóba és Eindhovenbe is eljuthatnak – mondta az Airport Debrecen (AD) Kft. ügyvezetője.

Elhódítanák

Bár úgy fogalmazott, hogy nem akarnak vetélkedni a „Liszttel”, de nem rejtette véka alá, hogy szeretnének utasokat elhódítani. – Az utasoknak már most is aránylag nagy része érkezik külföldről, hogy Londonba menjen tovább, vagy fordítva. Az utasváróban ahol sokszor alig hallani magyar szót. Azért van így, mert könnyebben megközelíthetőek vagyunk az erdélyi városokból vagy akár Kassáról, mint a főváros. S reményeink szerint 1-2 éven belül az autópályáról is lesz majd lehajtó a reptérnél. De már most sokat beszélgetünk arról, hogy érdemes lenne buszokat szervezni Nagyváradról, Kolozsvárról, esetleg Kassáról, ahonnan Budapestre van ilyen járat. Minél több lesz az elérhető desztináció, annál több utas választhat majd minket, s ez fordítva is igaz – fogalmazott Meleghegyi Tamás.

Ébredező Csipkerózsika

Milyen utasforgalommal lenne elégedett egy év múlva? - kérdeztük. – Nem szeretnék telhetetlen lenni, ha napi 2-3 járat lesz, akkor már boldog leszek. Nehéz egy ekkora Csipkerózsikát felébreszteni, mint ez a reptér. Csókolgatjuk, s bár már a fél szeme nyitva, reméljük jövőre teljesen feléled, s végre ki tudjuk használni a meglévő kapacitásainkat, hiszen a munkatársak itt vannak. Ha elmegy az egyik gép, már jöhetne is a másik.

HBN-FÁ

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!