Horgászat

2021.03.20. 11:30

Húsz kiló feletti ponty a horgon

A vírusjárvány miatti korlátozások késztették arra, hogy ismét elővegye a botokat.

MML

Az új egyéni rekordot jelenti a kapitális ponty

Forrás: Pápa Sándor archívuma

Nem kezdődött rosszul az idei horgászszezon az Ibrányban élő Pápa Sándor számára, ugyanis a napokban a székelyi Őzetanya bojlistavából egy 22,7 kilogrammos pontyot „terelt” a partra.

Fotó: Pápa Sándor archívuma

Új egyéni rekordot jelentett

– Első alkalommal voltam Őzetanyán, nem gondoltam volna, hogy ekkora halat fogok. Magyar Gergő barátom sokat mesélt már erről a tóról, ezért március 4-én felkerestük hármasban a tavat, ugyanis jött még velünk az öcsém, Szabolcs is – mesélte lapunk érdeklődésére a 21 esztendős fiatalember.

– A reggel hatórai nyitás után nem sokkal már ott voltunk, s úgy 17 óráig horgásztunk. Hat felszereléssel vártuk a halak kapását. Sikeres napot tudhattunk a hátunk mögött, mert a kapitális ponty megfogása előtt és után is fogtunk több kisebb – 10-12 kilogrammos – halat. Dél körül járhatott az idő, amikor beszélgetés közben felvágódott a kapásjelzőm. Azonnal bevágtam, de mivel nem éreztem semmit, azt hittem, leakadt a hal. Mint kiderült, rajta volt a horgon, csak éppen a part felé úszott, ezért nem éreztem ellenállást. Aztán más irányba fordult, s akkor már éreztem, hogy ez bizony a korábbiakhoz képest jóval nagyobb hal lesz. A fotó elkészítése után természe­tesen visszanyerte szabadságát – folytatta Pápa Sándor, akinek ez a hal jelenti az új rekordot. Az eddigi csúcs­tartó egy Verba Tanyán fogott ponty volt, ami 14,5 ki­logrammot nyomott a mérlegen. – Gyermekkoromban szerettem meg a horgászatot, édesapámmal és keresztapámmal a környékbeli holtágaknál, tavaknál horgásztam, de aztán később nem volt rá időm.

Különleges hangulata van

– Tavaly kezdtem újra, hiszen a vírusjárvány miatt nem lehetett menni sehova sem, a tavak azonban nyitva voltak. Horgásztam az ibrányi tavaknál, de voltam a Verba Tanyán és Oroson is, és így szép lassan az elmúlt egy év alatt a szenvedélyemmé vált a horgászat. S hogy miért szeretem a horgászatot? Először is nagyon jó közösségépítő szerepe van. Jó együtt lenni a barátokkal, nagyokat beszélgetni, nem kell rohannunk, tudjuk, hogy az a délután vagy éppen az este csak a miénk. Különleges hangulata van ilyenkor a közös főzésnek és az éjszakai horgászatnak is. Mindezt csak az értheti meg, aki legalább már egyszer átélte. Ezek olyan élmények, amiket sohasem lehet megunni.