Nagyvilág

2015.06.03. 11:37

Kínai hajóbaleset - Folyik a mentés, de továbbra sem tudni több mint 400 utasról

Peking, 2015. június 3., szerda (MTI) - Folytatódtak szerdán a mentési munkálatok a kínai Jangce folyón történt hajószerencsétlenség helyszínén, de a fedélzetén 456 emberrel felborult hajó körzetében több ezer ember és több száz hajó, csónak, továbbá búvárok bevonásával zajló kutatás eredményeiről egyelőre kevés részletet hoztak nyilvánosságra.

Peking, 2015. június 3., szerda (MTI) - Folytatódtak szerdán a mentési munkálatok a kínai Jangce folyón történt hajószerencsétlenség helyszínén, de a fedélzetén 456 emberrel felborult hajó körzetében több ezer ember és több száz hajó, csónak, továbbá búvárok bevonásával zajló kutatás eredményeiről egyelőre kevés részletet hoztak nyilvánosságra.

A rendelkezésre álló adatok szerint eddig 18 halottat vittek partra, a biztos túlélők számában pedig hétfőhöz képest nincs változás, 14-en vannak. Három holttestet a baleset helyszínétől 30 kilométerre, Hunan tartományban találtak meg, egy túlélőt csaknem húsz kilométernyit vitt az ár, egy másik pedig 90 kilométerrel lejjebb sodródott, mire a partot ért.

A központilag irányított média helyi idő szerint szerda délutánig nem közölte, megkísérelték-e a bejutást a vélhetően holttestek százait rejtő hajótestbe, és mi történt azokkal, akikről kedden még azt állították, hogy élnek és odabent vannak.

A hajón tartózkodók hozzátartozóinak egy részét a helyszínre szállították, mások Sanghajban, az utazást szervező irodánál vagy az utcán - a kormányzatnál - tombolnak, követelnek választ a kérdéseikre és tájékoztatást az aktuális helyzetről.

A Kelet Csillaga nevű, 76 méter hosszú, négyszintes kirándulóhajó fedélzetén 456-an voltak, amikor a jármű vélhetően egy tornádó következtében, a folyó Hupej tartományi szakaszán felborult és állítólag 1-2 perc alatt elsüllyedt. Ez hétfőn az esti órákban történt.

A televíziós híradásokból az derült ki, hogy a búvároknak nehézségeik vannak, nem tudják például kinyitni a kabinok befelé nyíló ajtóit, mert azokat ágyak és asztalok torlaszolják el. Attól is tartanak, hogy a zárt terek megbontásával, nyílások vágásával a még élő embereknek reményt adó légbuborékokat szüntetnének meg. Lapértesülések szerint a szakemberek tanulmányozzák az elsüllyedt hajóval azonos vízi járművek műszaki adottságait, felépítését.

A baleset időpontjában nagy vihar volt az adott folyószakaszon, a szél sebessége meghaladta a 110 kilométert óránként. Egy teherhajó kapitánya a Hszinhua kínai hírügynökségnek elmondta, hogy nagyjából a Kelet Csillaga elsüllyedésének idején segélykiáltásokat hallott, ő maga pedig úgy döntött, hogy lehorgonyozza hajóját, s úgy vészeli át a vihart, amely 15-20 percig tartott. Mint mondta, a sűrű eső, a rossz látási viszonyok lehetetlenné tették, hogy megközelítse a nagy hajót.

Li Ko-csiang kínai miniszterelnök a helyszínre ment, s azt ígérte, hogy rendszeresen és részletesen tájékoztatnak a mentésről és a nyomozás állásáról. Arra is felszólított, hogy az illetékesek gondoskodjanak a hozzátartozók ellátásáról.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!