2021.12.21. 22:35
Kutatás: a diákok és a lakosság jelentős része ismeri a Mathias Corvinus Collegiumot
Közép-Európa egyik legjelentősebb tehetséggondozó szervezete január 1-jétől 4100 diák tehetséggondozását végzi.
Különösen eredményes évet tudhat maga mögött az idén már 25 éves Mathias Corvinus Collegium (MCC), egy friss reprezentatív felmérés szerint az MCC-t ismerő magyar lakosság 70 százaléka számára szimpatikus az a tevékenység, amelyet az intézmény végez - tudatta a tehetséggondozó intézmény kedden.
Közép-Európa egyik legjelentősebb tehetséggondozó szervezete január 1-jétől 4100 diák tehetséggondozását végzi, a képzések és programok pedig 14 magyarországi és 23 kárpát-medencei helyszínen érhetők el. A cél, hogy 35 településen legyenek jelen és 10 ezer diák tanulhasson az intézményben - írták.
Az MCC megbízásából végzett felmérés másik eredménye - 88 százalékos támogatottság - azt mutatja, hogy nagy szükség van az olyan tehetséggondozó intézményekre, mint az MCC, amely a visszajelzések szerint különösen jól teljesít a diákok szakmai mentorálásában, a közösségi programok szervezésében és a szakmai gyakorlati lehetőségekben, de például az ingyenesség, az idegen nyelvi képzések megléte és a nemzetközi vendégoktatók jelenléte is vonzó a fiatalok számára - áll a közleményben.
Ennek is köszönhetően az MCC-t ismerő megkérdezettek több mint kétharmada szerint hasznosak az tehetséggondozó képzései és mintegy 75 százalékuk ajánlaná is az intézményt az ismerőseinek. Szintén kimagaslóan pozitívnak értékelhető az, hogy a megkérdezettek mindössze alig több mint 8 százaléka nem szimpatizál az MCC tevékenységével - tudatták.
A felmérés eredményei a valóságban zajló folyamatokat hűen tükrözik, hiszen 2021-ben mind szellemileg, mind fizikálisan jelentős építkezés történt az MCC-ben - olvasható a közleményben.
Azt írták, az MCC-t ismerő diákok döntő többsége szívesen jelentkezne a tehetséggondozó valamely képzésére. Ez az intézménybe jelentkezők számában is mérhető, hiszen még soha nem jelentkeztek ennyien az MCC egyes képzési moduljaira, mint az idén - tették hozzá.
A közlemény szerint az elemzések alapját az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. által végzett két adatfelvétel jelenti. Első körben a felnőtt lakosság körében végzett 1000 embert érintő reprezentatív felmérést végeztek. A második kutatási részt 350 fős - 16 évesnél idősebb tanulókból álló - reprezentatív minta adta. Az adatfelvétel 2021. november 15. és 30. között zajlott.