Hazai termékek

2019.10.06. 16:00

Elhivatott hazai üzletlánc

A Coop nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.

Az idén immár második alkalommal ítélték oda a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, melyet a Magyar Termék védjegyeket használó gyártócégek szavazatai alapján a Coop Gazdasági Csoport érdemelt ki.

A díjat a tapolcai Business Daysen dr. Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára adta át. Az üzletlánc közel negyed évszázados megalakulása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékeink iránt, választékában több mint 80 százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók.

Garancia a minőségre

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a múlt esztendőben alapította a Magyar Termék védjegyeket gondozó Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin.

– Magyar Termék védjegyeink garanciát jelentenek a származásra és a minőségre. A díjat két céllal hoztuk létre, egyrészt, hogy elismerjük azon kereskedelmi szereplők munkáját, amelyek elhivatottan segítik a magyar termékek piacra jutását és forgalmát, másrészt ösztönözni is szeretnénk az üzletláncokat, hogy aktívabb szerepet vállaljanak a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítésében – mondta Benedek Eszter.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzáfűzte: az elismerést a 170 Magyar Termék védjegyhasználó gyártó saját tapasztalatai és értékelése alapján ítélik oda a védjegyes árukat forgalmazó üzletláncok között.

Hazai termékek

Az idén a Coop Gazdasági Csoport érdemelte ki a díjat, amit Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke vett át dr. Feldman Zsolttól.

– A Coop régóta szívén viseli a magyar eredetű termékek sorsát, alapítása óta az az alapvetése, hogy ahol csak lehet, ott magyar árut szerez be, ezért az üzletláncnak egyértelműen a hazai beszállítókkal van kiterjedtebb kapcsolata – hangsúlyozta Pekó László, hozzátéve, hogy üzleteik polcain több mint 80 százalékban hazánkban készült termékek találhatók.

A Nyírzem Coop Zrt. elnök vezérigazgatója úgy fogalmazott: elkötelezettségüket jól mutatja az a stratégiai együttműködés is, amit a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel több mint 4 éve folytatnak. Ennek keretében közös marketingakciókat, nyereményjátékot, promóciókat szerveznek és hajtanak végre. A Magyar Termék védjegyek valamelyikét csaknem 100 saját márkás termékükön szerepeltetik, és vizsgálják, milyen további termékekre tudják kiterjeszteni.

Figyelemfelhívó autóverseny

Az igazgatóság elnöke emlékeztetett: a Coop üzletlánc az idén már 14. alkalommal rendezte meg a Coop ­Rallyt, amely a magyar élelmiszer-feldolgozás jelentőségére hívja fel a figyelmet. – A kezdetekkor, 2006-ban még csak kevesen foglalkoztak a magyar termékek kérdésével, ma viszont már más kereskedelmi szereplők stratégiájában is megjelenik. A szakmai program intenzív kommunikációval az elmúlt csaknem másfél évtizedben 119 kiváló magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét, fejlesztéseit és termékeit mutatta be a nagyközönségnek.

GB

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában