Még több lesz

2023.09.11. 07:15

Balogh Samu szerint a fővárosiak akarták a dugókat okozó biciklisávokat

Karácsony Gergely kabinetfőnöke és közlekedéspolitikai tanácsadója nemrég azt nyilatkozta: a „budapestiek döntése” volt a védett kerékpársávok megépítése.

MW

Balogh Samu, a fõpolgármester kabinetfõnöke és Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke felavatja Budapest elsõ forgalomterelõ oszlopokkal védett kerékpársávjait az Üllõi úton

Forrás: MTI

Fotó: Hegedüs Róbert

Azért nem szüntetik meg a fővárosban óriási dugókat okozó, műanyag parkolásgátló oszlopokkal elkerített kerékpársávokat, mert a védett biciklisáv a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a „budapestiek döntése nyomán” valósult meg – nyilatkozta nemrég Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke és közlekedéspolitikai tanácsadója. A közösségi költségvetés egy olyan kezdeményezés, amely alapján a fővárosi vezetés megkérdezi a Budapesten élőket, milyen fejlesztéseket javasolnak, majd egy következő körben szavazhatnak is az ötletekről. Az egymilliárd forintos keretből elvileg azokra a javaslatokra költik el a pénzt, amelyekre a legtöbben szavaztak, de a közösségi költségvetés „sikerét” jól illusztrálja, hogy már azokat a projekteket is megvalósíthatják, amelyekre mindössze ezer szavazat érkezett. 

A védett kerékpársáv elképzelése valóban szerepelt a közösségi költségvetés ötletei között, de alig több mint 15 ezer szavazatot kapott. Ha ezt összevetjük azzal, hogy jelenleg Budapesten több mint 1,7 millióan élnek, enyhén szólva sem tekinthető reprezentatívnak ez a szavazati arány. 

Sőt, gyakorlatilag olyan, mintha senki sem szeretné, hogy ilyenek létesüljenek a fővárosban. A szavazási hajlandóság hiá­nya azt is jelzi, hogy a közösségi költségvetés totális kudarcba fulladt, egy ilyen szavazati arányú projekt ugyanis egy jól működő rendszerben nem kerülhetne az elsők közé.

Mint ismert, a biciklisáv kialakítására útépítéssel, burkolatfestéssel, forgalomtechnikai átalakítással és a rugalmas pollerekkel együtt az Üllői úton hetvenmillió forintot, a Váci úton 26 milliót költött a főváros. 

Arra a kérdésre, hogy terveznek-e újabb oszloppal leválasztott sávokat, Balogh Samu leszögezte: igen, hiszen több más hasonló projekt nyert a korábbi közösségi költségvetési szavazáson. Arról azonban nem beszélt, hogy hány szavazattal és ez hány százaléka Budapest lélekszámának.

 

A teljes cikket a Magyar Nemzeten olvashatja el.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában