HAON Sziréna

2012.06.12. 18:46

London bébi! – Hétfőn indul az első

Debrecen - Bár arról nem szól a fáma, hogyan köszöntik az első London Luton-Debrecen (LTN-DEB) járat Nagy Britanniában beszálló utasait reggel hatkor, az már tudható, hogy a cívisvárosban ünnepélyes körülmények között fogadják hétfőn az első Wizz Air gépet.

Debrecen - Bár arról nem szól a fáma, hogyan köszöntik az első London Luton-Debrecen (LTN-DEB) járat Nagy Britanniában beszálló utasait reggel hatkor, az már tudható, hogy a cívisvárosban ünnepélyes körülmények között fogadják hétfőn az első Wizz Air gépet. Lesz polgármesteri köszöntő és az érkező repülőt is üdvözlik majd vízsugárral, az első járat utasai pedig a Kodály Filharmónia Debrecen műsora mellett izgulhatnak a felszállás előtt.

 

Kiszámítható(?)

Mint arról korábban már több alkalommal beszámoltunk a Hajdú Online-on, június 18-án kezdődik meg a diszkont légitársaság égisze alatt az első menetrend szerinti járat be/elindítása, mely mostantól hetente háromszor (hétfő, szerda, péntek), mindig ugyanabban az időpontban hagyja el a város kifutópályáját (délelőtt 10 óra 10 perckor). Az árak azonban már nem ilyen kiszámíthatóak. Míg a kezdési akcióban egy repülőjegy 9990 forintot kóstált, addig mostanra például a 18-ai első járatra már 29 ezer forint a jegy (csak oda), alapáron (feladott poggyász nélkül). Egyébként a fapados légitársaságoknál – ahogyan azt egy sajtótájékoztatón Váradi József, a légitársaság magyarországi vezetője is megjegyezte – éppen az a lényeg, hogy aki időben foglal, az jár jól.

 

Két nap alatt 180 utas

Bár vannak, akik a mai napig vitatják, hogy van-e létjogosultsága a 208 ezres Debrecen és a 9,6 milliós London között indítandó járatnak, azoknak emlékeztetőül álljon itt egy februári hír: 13-án hétfőn jelentették be az indítást, s akkortól lehetett jegyeket foglalni is, 15-én pedig már arról írtunk, összegyűlt egy járatnyi utas (persze különböző időpontokra foglaltak).

Ha már itt tartunk, a két város között A320-as Airbus-ok fognak közlekedni, melyekre 180 utas fér. S, ha ez még nem lenne elég bizonyíték, akkor ne feledjük, még április 23-án kiderült, annyira megéri a Wizz Airnek a debreceni járat, hogy rögtön újabb két desztinációt is felvettek menetrendjükbe. Jelesül december 15-én köszönthetjük az első Eindhovenből érkező gépet – várhatóan felavatva a reptér 100 millió forintból beszerzett új jégtelenítő rendszerét. A holland, Debrecennel megegyező nagyságú városkába/ból akkortól heti kétszer, kedden és szombaton indítunk/fogadunk gépeket.

 

Lesz-e, kell-e kínai járat?

Nagyobb öröm azonban, hogy – mintegy előkarácsonyi ajándékként – december 16-án megérkezik az első Milanó Malpensa-ról induló gép a megyeszékhelyre, mivel e járat beindulásával felkerülünk a nemzetközi térképre – mondták annak áprilisi bejelentésekor. A szerdán és vasárnap közlekedő járatokról ugyanis az észak-olasz város repterén átszállhatunk több amerikai és ázsiai légitársaság gépére is, így érve el a világ számos pontját. Itt érdemes megjegyezni, hogy amennyiben alig két óra alatt Milánóból Debrecenbe érhetünk, akkor kérdéses, hogy megéri-e a kínaiaknak felvenni a cívisvárost légitársaságaik desztinációi közé – bár a debreceni vezetők ebben (is) reménykednek. „A polgármester beszámolt kínai partnerekkel történő tárgyalások tényéről is. Az ázsiai ország szinte korlátlan számú embert utaztatna. A debreceni repülőtér jelenlegi, évi 30 ezres utasforgalma a Wizz Air járatai révén várhatóan 50 ezerrel nőne, egy esetleges kínai kapcsolattal pedig akár teljes mértékben ki lehetne használni az évi 300 ezres kapacitást” – írtuk február 24-én.

HAON

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!