Autó - Motor

2014.11.06. 16:55

Nagy reményekkel az FRT-n!

Interjú Kovács Sanyival, a Kiskunlacházi FRT futam előtt.

Interjú Kovács Sanyival, a Kiskunlacházi FRT futam előtt.

Egy kétnapos, Opel Astrával való teszt után két héttel már élesben is megméretteted magad egy Opel Tigra nyergében Kiskunlacházán az FRT-n.

- Igen, ez így igaz. A két héttel ezelőtti, kétnapos teszt, több szempontból is meghatározó volt számomra a jövőmre nézve. Az idő kedvezett nekünk és sikerült kipróbálni az autót száraz és vizes pályán is, ezen kívül többféle gumikat is tesztelhettem, változó tapadás mellett. Az időjárásnak köszönhetően, megtanultam minden körülmények között hatékonyan és biztonságosan kezelni az autót, megtaláltam az ideális íveket és a pontos féktávokat is. A Rallye-ban nagyon fontos, hogy tudjunk alkalmazkodni a változó időjárási körülményekhez is, mivel a versenyek száraz, esős, havas, jeges körülmények között is zajlanak majd. Nagyon fontos, hogy érezzem az autót, tudjam a viselkedését, helyes ívek, féktávok megtalálása, minél nagyobb tempó és határokon való autózás. A teszt után, nagy reményekkel vágok neki a következő FRT-s megmérettetésemnek, november 8-án, Kiskunlacházán.

Tudom, hogy két külön autó és más más pálya, de mi az, amit kamatoztatni tudsz majd az FRT-n?

- A két versenyautó között különbséget kell tenni. A Kupás Opel Astra a gyorsasági szakágban versenyzett, míg az Opel Tigra viszont kifejezetten rally-ra alkalmas. Mind a két autónak megvannak az előnyei és a hátrányai is az adott pályákon. A gyorsasági és az FRT-s pálya között sok a hasonlóság, ezért amiket megtanultam a kétnapos teszt alatt, azokat tudom alkalmazni a mostani versenyen is. A Tigra sokkal dinamikusabb is, mint az Astra, hirtelen visszafékezés után is nagyon jól gyorsul, ami itt még inkább az előnyömre válik.

Egy igen változatos, hol tempós, hol erős visszafordítóval megáldott lacházi versenyen veszel részt, november 8-án. Mennyire elég a két pályabejárás, ahhoz, hogy memorizálj és a négy mért futamot a lehető legjobb idővel teljesíts?

- A mostani a negyedik FRT-s versenyem, amin részt veszek. Az első versenyen még nagyon figyelnem kellett a pálya vonalvezetését, mivel szokatlan volt számomra a kialakítása. A rendezők a gumikkal való ívek kirakását is és a helyes irányt mutató nyilakat is, mindig számomra egyértelműen helyezik ki. A pálya nyomvonalát minden alkalommal változtatják, ami nagy kihívás számomra, mivel nagyon szeretem a technikás pályákat. A két bemelegítő kör alatt erősen koncentrálok és memorizálom a pálya kialakítását, a helyes íveket, féktávokat, illetve figyelem, hogy hol kell határon autóznom. A négy mért körben alkalmazom az előtte berögzített információkat és a legjobb tudásom szerint, a tőlem telhető, legjobb időket produkálom.

Tudom, hogy sokan a kupát is szívesen begyűjtik a verseny végére, de ha jól tudom, te többre vágysz.

- Minden versenyen, a tőlem telhető legtöbbet hozom ki magamból, viszont nagyon erős a mezőny és vannak nálam sokkal tapasztaltabb versenyzők is, ezért nagyon nehéz a dobogós helyeken végeznem, jelenleg. A tanulás, tapasztalatszerzés részemről folyamatosan történik ezeken a versenyeken. Minden alkalommal, egyre közelebb kerülök a dobogós helyezésekhez. A céljaim között van, hogy minél több kupát szeretnék összegyűjteni a jövőben. Ebben a Kupa-sorozatban, számomra a fő cél mégsem a serlegek gyűjtése, hanem a tapasztalatszerzés, ezen kívül, hogy minél több verseny kilométer szaporodjon a lábaimban.  Sajnos, a gyorsasági pályákon az évszakok változása miatt és egy adott hőmérséklet alatt már nem lehet tesztelni. A 2016-os évben szeretnék indulni a Túraautó Gyorsasági Országos Bajnokságban, ezért az FRT-kupa kiváló gyakorlási lehetőség számomra.

Kik biztosítják számodra az autót, és a szervizt?

- Az Opel Tigra versenyautót Fekete László és a Mogul-Vígh Racing Team biztosítja számomra, a Biztos Szervizhátteret pedig a NIVO Motorsport Kft-nek köszönhetem. Nagyon köszönöm a Szüleimnek, hogy támogatnak a céljaim elérésében! Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul - Vígh Racing Teamnek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük. Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.

- Hajósi Miklós -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!