Járvány

2020.11.18. 12:30

Szépen fogynak a virtuális előadásokra szóló színházjegyek

Már a járványügyi korlátozások bevezetése előtt is több mint tízezer jegyet értékesítettek két hónap alatt, a teátrumok bezárása pedig tovább növelte a keresletet.

Az ország első hazai fejlesztésű, a szakma aktív bevonásával létrejött előadóművészeti streamingplatformja az eSzínház, amely szeptemberben lépett a piacra. Légrádi Gergely vezető a Világgazdaságnak elmondta: az eSzínházat az Alapítvány a Színházakért nonprofit szervezet működteti.

Az elsődleges cél nem a pandémia miatti kárenyhítés volt, vagyis nem a színházak túlélését segítő bevételszerzés, hanem a közönségépítés és a színházi előadások rögzítése. Ugyanakkor

ma már az eSzínházon keresztül értékelhető mennyiségű bevételhez juthatnak a színházak.

Légrádi Gergely szerint az eSzínház maradt majdnem az egyetlen platform, amelyen keresztül megfelelő minőségben el tudják juttatni a nézőkhöz mind a rögzített, mind az élő előadásokat. A jelen idejű streaming nem visszatekerhető, minden akkor és ott történik, a néző pedig lényegében a színpadról láthatja az előadást, miközben van olyan közvetítés, amikor interaktív módon maga váltogathat két különböző kameraállás között.

Az előadások részleteinek finomhangolását a színházakkal együtt végezte el az eSzínház csapata, így olyan szolgáltatás jöhetett létre, amely a film eszköztárával új minőségben képes átadni a színház élményét csetszobával, online közönségtalálkozókkal és folyamatosan bővülő kellékekkel.

A több mint tízmillió forintos beruházással kifejlesztett integrált rendszer streamingplatformot használ, miközben

a színházak vagy kiépítették a felvételhez szükséges technikát, vagy bérlik.

A virtuális nézőtér megnyitásával a színházak eddig nehezen elért réteget képesek megszólítani, ezért a pandémia után sem állnak le a streameléssel.

Az egyik fő cél, hogy a magyarországi és határon túli előadásokat földrajzi korlátok nélkül el tudják juttatni minden érdeklődőhöz, akár angolul feliratozva is. Az eSzínház eddigi közvetítéseire 25-30 százalékban külföldön élő magyarok vásároltak jegyet, ami azt mutatja, hogy számottevő kereslet van a magyarországi és a határon túli magyar színházak előadásaira külföldön és belföldön is.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában