Bolti és konyhai tippek

2019.10.17. 08:14

Itt van pár zsírspóroló trükk a karcsúságért

Az alábbi tanácsok segítségével kíméletesen, az egészségét nem veszélyeztetve érheti el az álomtestsúlyát – ráadásul az eredmény is tartós lesz!

Az álomalakhoz gyakran már az is elég, ha mértékletesen, lépésről lépésre csökkenti a napi zsírbevitelt. Az alábbi egyszerű ötletek abban segítenek, hogyan spórolhat meg néhány kalóriát úgy, hogy közben jóllakik.

Vásárlás közben

  • Soha ne vásároljon üres gyomorral! Ha éhesen megy be egy élelmiszerüzletbe, fennáll a veszélye annak, hogy pont a leghizlalóbb ételek (fehér kenyér, mirelitpizza, péksütemények, egy szelet csokoládé) landoljanak a kosarában.
  • Kerülje az olyan húskészítményeket, mint a vagdalt vagy a májkrém, mert ezek sok hozzáadott zsírt tartalmazhatnak. Válassza helyettük a sovány csirke- vagy pulykamellsonkát, és ha nem előrecsomagoltak, ezeket is szép vékony szeletekben kérje!
  • A sajtoknál is figyeljen oda a zsírtartalomra, amit százalékos arányban határoznak meg. A zsírszegény fajtákat a csomagolásukon található sovány vagy félzsíros feliratról ismerheti fel. Természetesen kaphatók light verziók is.
  • Vigyázzon a készételekkel! Ezeknél a termékeknél érdemes szemügyre vennie az alapanyagok listáját, és a polcon hagyni a csomagot, ha a zsír az első helyek egyikén foglal helyet. Mivel ezeknek a termékeknek általában a só- és adalékanyag-tartalma is jelentős, ezért, ha lehet, inkább készítse el frissen az adott ételt!
  • Otthon

  • Bánjon óvatosan a vajjal és a margarinnal! Ha szereti, helyettesítse sovány túróval, friss sajttal, esetleg egy kis mustárral, vagy válassza a light terméket, és csak nagyon vékonyan kenje a pékárura!
  • Kiadós reggelit szeretne? A rántotta esetében 1 darab tojássárgájához használjon 2 darab tojásfehérjét, így sárgájánként 6 gramm zsírt takaríthat meg. A tükörtojás 2 evőkanál vízben ugyanolyan ropogósra sül, mint az olajon.
  • Valami édesre vágyik? A csoki helyett fogyasszon el inkább 1 csésze tejhabos, kakaóporral megszórt kapucsínót (100 kcal/5 g zsír), a cukor helyett pedig használjon édesítőszert.
  • Főzés közben

  • Sok olajgyártó cég kínálja termékeit szórófejes flakonban is. Ezzel rengeteg zsírt takaríthat meg a serpenyők, edények és formák kikenése során. Ha mégis inkább önteni szereti az olajat, mindig mérje meg a mennyiséget egy evő- vagy teáskanállal, így biztosan nem fog megszaladni a zsiradék öntés közben!
  • Párolással és gőzöléssel zsírt spórolhat meg, miközben a zöldség vitamintartalmából több marad meg. Ma már kaphatók speciális párolóedények, amelyek segítségével könnyen elkészítheti az ebédet vagy a vacsorát. De a hagyományos fazékban, lábosban is párolhatja az ételt.
  • Sok recept szerint ki kell kenni vajjal vagy olajjal a sütőformát, illetve a tepsit. Ám ez elhagyható, ha sütőpapírral béleli ki a formát vagy a tepsi alját, esetleg, ha szilikonos sütőformát választ.
  • A lasagnék, a felfújtak és társaik elképzelhetetlenek anélkül, hogy olvasztott sajt lenne a tetejükön… Pedig létezik zsírszegény megoldás is: keverjen össze némi zsemlemorzsát, natúr joghurtot, sovány túrót és egy pici parmezánt, és kenje meg vele a felfújt tetejét.
  • Napközben

  • Az étteremben vagy a munkahelyi menzán a tejszínes krémlevesek helyett válassza inkább a friss zöldségekből készült zöldséglevest.
  • Bár maga a saláta kalóriaszegény, ám a majonézes-tejfölös dresszing könnyen kalóriabombává teheti. Válassza inkább az olívaolajos-borecetes-zöldfűszeres vagy a sovány joghurtos, kefires önteteket!
  • Vigyázzon a rántott húsokkal, mert a panír sütés közben rengeteg zsírt szív magába.
  • Hamburgert szeretne enni? Hagyja ki belőle a majonézt, valamint a zsíros sajtot, és inkább zöldsalátát, paradicsomot tegyen a húspogácsa alá!
  • Ezek is érdekelhetik